Mai multe bănci și IFN-uri amendate pentru raportarea ilegală a unor clienți la Biroul de Credit

Mai multe bănci și IFN-uri amendate pentru raportarea ilegală a unor clienți la Biroul de Credit

Mai multe bănci și instituții financiare nebancare (IFN) au fost sancționate de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) cu amenzi de până la 25.000 de lei, pentru faptul că au raportat date negative la Biroul de Credit fără respectarea drepturilor legale ale clienților, se arată într-un comunicat al Autorității.

“În perioada septembrie — octombrie 2016, Autoritatea Naționala de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal a desfășurat mai multe investigații, din oficiu sau pe baza plângerilor și sesizărilor primite, în urma cărora a aplicat sancțiuni contravenționale”, se menționează în comunicat.

Printre entitățile menționate se numără băncile Credit Europe Bank, Bancpost, Garanti Bank și UniCredit Bank.

La Credit Europe Bank, Autoritatea a constatat că banca a transmis date negative la Biroul de Credit, în cazul mai multor persoane fizice, fără a efectua informarea prealabilă a acestora. Totodată, aceeași bancă, “în cazul mai multor persoane fizice, a transmis de mai multe ori în aceeași lună date negative la Biroul de Credit, pentru aceeași restanță fără a se respecta termenul de 30 de zile de la data scadenței (…) prin încălcarea prevederilor art. 4 alin. (1) lit. a) și c) din Legea nr. 677/2001”, se menționează în comunicatul citat.

Pentru aceste fapte s-a aplicat amendă contravențională în cuantum total de 23.000 lei, anunță Autoritatea.

Aceleași acuzații sunt aduse și Bancpost și Garanti Bank, instituții care au fost amendate câte 20.000 de lei fiecare, dar și UniCredit Bank, sancționată cu amendă de 9.000 de lei.

Totodată, compania ERB Retail Services IFN a primit o amendă de 7.000 de lei pentru că, în afară de faptul că a transmis date negative la Biroul de Credit fără a informa debitorii în prealabil, nici nu a dat curs cererii mai multor persoane fizice, prin care acestea și-au exercitat dreptul de intervenție în sensul de ștergere a datelor negative transmise la Biroul de Credit fără informarea lor prealabilă.

La rândul lor, Essy Asset Management IFN și Unicredit Consumer Financing IFN au încasat fiecare câte o amendă de 25.000 de lei pentru aceleași nereguli constatate ca și în cazul băncilor menționate.

Și Simplu Credit IFN a fost amendată cu 5.000 de lei pentru nereguli similare.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.