Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Bancile au un viitor sigur: serviciile bancare digitale
Share
Notification Show More
Latest News
#BankingNews20. O lampă aprinsă pentru România financiară. BCR, premiată la Gala BankingNews cu distincția „ILUMINARE” pentru recunoașterea unei misiuni care a schimbat în România paradigma discuțiilor despre bani
Stiri de top
Studiu Raiffeisen Bank: Românii vor cheltui mai mult de Crăciun în 2025 față de anul trecut. Mihail Ion: ”Românii își gândesc tot mai atent bugetele de sărbători și că preferă să se bazeze pe resurse proprii pentru a-și acoperi cheltuielile”
Stiri de top
#BankingNews20. Coroana puterii în banking: Banca Transilvania a primit la Gala BankingNews trofeul care îi celebrează parcursul în bankingul românesc. Distincția „PUTERE” – simbol al unei evoluții remarcabile
Stiri de top
#BankingNews20. Podurile invizibile ale industriei bancare. Asociația Română a Băncilor, premiată la Gala BankingNews cu distincția ”CONEXIUNE”
Stiri de top
Analiza BCR: Consolidarea fiscală a devenit inevitabilă, iar „elefantul din cameră” nu mai putea fi ignorat. Ce trebuie să facă România ca să-și protejeze credibilitatea financiară?
Analize
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Bancile au un viitor sigur: serviciile bancare digitale
Stiri de top

Bancile au un viitor sigur: serviciile bancare digitale

bankingnews.ro
Last updated: 15/06/2012 7:54
bankingnews.ro 13 ani ago
Share
SHARE

Canalele digitale vor fi principala modalitate de interactiune a clientilor cu bancile, din 2015, in locul retelelor traditionale de sucursale, arata un raport PwC. Raportul „The new digital tipping point” arata ca bancile au omis pana acum o sursa vitala de crestere a veniturilor. Au fost prea lente in adoptarea inovatiilor digitale, in ciuda cererii puternice pentru asemenea produse bancare din partea clientilor care sunt dispusi sa plateasca pentru ele.

Cei mai multi consumatori sunt dispusi sa plateasca pana la 10 lire sterline pe luna pentru serviciile bancare digitale, daca acestea ofera confort si valoare adaugata.

Cercetarea releva ca exista cerere pentru ofertele digitale inovative cum ar fi notificarile pe platformele de social media, un portofel electronic (e-wallet) pentru cardurile de loialitate si instrumente de analiza financiara si ca acestea sunt produsele pentru care consumatorii sunt cel mai mult dispusi sa plateasca.

In Marea Britanie, 65% dintre respondenti au spus ca sunt dispusi sa plateasca aproximativ 4 lire sterline pe luna pentru ca banca lor sa pastreze informatii referitoare la cardurile de loialitate si ulterior sa converteasca punctele acumulate in bani. Aceste servicii ar putea genera un venit anual pentru banci de aproximativ 50 de lire sterline de persoana.

„In general, bancile au adoptat cu intarziere inovatiile digitale cu care consumatorii au fost obisnuiti de catre alte industrii precum retailul sau transporturile aeriene. Oferta de servicii bancare digitale ar trebui sa se imbunatateasca daca bancile doresc sa-si pastreze clientii actuali sau sa atraga noua generatie, din moment ce calitatea ofertelor digitale va deveni un criteriu de selectie tot mai important pentru consumatori. In ciuda apetitului clientilor pentru oferte de servicii bancare digitale noi si inovatoare si a faptului ca acestia sunt dispusi sa plateasca pentru acestea, majoritatea bancilor furnizeaza numai serviciile bancare digitale, mobile si internet banking, de baza. Este clar ca oferta de servicii bancare digitale este incompleta atata vreme cat bancile nu vor incepe sa investeasca in acest domeniu si privesc mediul digital doar ca pe o modalitate de reducere a costurilor”, a declarat Dan Iancu, partener, Servicii de Consultanta pentru Management si liderul echipei de Servicii pentru Sectorul Financiar la PwC Romania.

Studiul arata ca din ce in ce mai multi consumatori folosesc internetul si terminalele mobile pentru a accesa produsele financiare. 69% dintre cei intervievati au spus ca folosesc in mod constant internetul pentru a achizitiona produse financiare.

Desi un numar mai redus de respondenti (33%) folosesc in mod curent serviciile de telefonie mobila pentru a cumpara produse financiare, se asteapta ca mobile banking-ul sa urmeze aceeasi curba de utilizare ca si internet banking-ul, iar piete precum China, India si Emiratele Arabe Unite sunt deschizatoare de drum in aceasta privinta.

„Pentru a-si creste veniturile si pentru a combate inertia consumatorilor, bancile trebuie sa-si indrepte atentia catre atragerea noii generatii de consumatori – care va fi formata in mare parte de Generatia Y si de cei care inca nu au apelat la serviciile bancare. Pentru acesti consumatori, oferta de servicii digitale a unei banci va fi mai importanta in luarea deciziei de cumparare decat amplasarea sucursalelor sau chiar forta de atractie a brandului. In momentul actual, cei din Generatia Y isi aleg principalul furnizor de servicii bancare si reprezinta o miza importanta pentru banci pentru a-si asigura veniturile viitoare. Bancile trebuie sa-si dezvolte produsele digitale pentru a-si asigura acesti clienti care asteapta o oferta de servicii online bogata ce include atat telefonia mobila, cat si canalele de social media si integreaza nevoile lor bancare cu obiceiurile lor in mediul digital. Daca bancile nu evolueaza si nu se adapteaza cerintelor pietei, acestea risca sa fie depasite de noi jucatori intrati pe piata, care au plasat deja serviciile digitale in fruntea ofertei lor de servicii”, a precizat Iancu.

Participantii la studiul PwC provin din Canada, China, Franta Hong Kong, India, Mexic, Polonia, Emiratele Arabe Unite si Marea Britanie.  Reteaua PwC asigura servicii de audit, consultanta fiscala si pentru afaceri, fiind prezenta in 158 de tari.

You Might Also Like

#BankingNews20. O lampă aprinsă pentru România financiară. BCR, premiată la Gala BankingNews cu distincția „ILUMINARE” pentru recunoașterea unei misiuni care a schimbat în România paradigma discuțiilor despre bani

Studiu Raiffeisen Bank: Românii vor cheltui mai mult de Crăciun în 2025 față de anul trecut. Mihail Ion: ”Românii își gândesc tot mai atent bugetele de sărbători și că preferă să se bazeze pe resurse proprii pentru a-și acoperi cheltuielile”

#BankingNews20. Coroana puterii în banking: Banca Transilvania a primit la Gala BankingNews trofeul care îi celebrează parcursul în bankingul românesc. Distincția „PUTERE” – simbol al unei evoluții remarcabile

#BankingNews20. Podurile invizibile ale industriei bancare. Asociația Română a Băncilor, premiată la Gala BankingNews cu distincția ”CONEXIUNE”

Raiffeisen Bank, parte din consorțiul bancar care susține cea mai mare refinanțare din piața imobiliară românească: 537 milioane euro pentru AFI. Alin Neacșu: Susținem proiectele care accelerează dezvoltarea orașelor

TAGGED: mobile banking, bancile, banca, servicii bancare digitale, serivii bancare, portofel electronic
bankingnews.ro 15/06/2012
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Prima banca din Grecia ce ar putea fi lasata sa se prabuseasca: Emporiki
Next Article BRD-Groupe Société Générale, locul 2 mondial in factoring
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

#BankingNews20. O lampă aprinsă pentru România financiară. BCR, premiată la Gala BankingNews cu distincția „ILUMINARE” pentru recunoașterea unei misiuni care a schimbat în România paradigma discuțiilor despre bani

5 ore ago

Studiu Raiffeisen Bank: Românii vor cheltui mai mult de Crăciun în 2025 față de anul trecut. Mihail Ion: ”Românii își gândesc tot mai atent bugetele de sărbători și că preferă să se bazeze pe resurse proprii pentru a-și acoperi cheltuielile”

6 ore ago

#BankingNews20. Coroana puterii în banking: Banca Transilvania a primit la Gala BankingNews trofeul care îi celebrează parcursul în bankingul românesc. Distincția „PUTERE” – simbol al unei evoluții remarcabile

11 ore ago

#BankingNews20. Podurile invizibile ale industriei bancare. Asociația Română a Băncilor, premiată la Gala BankingNews cu distincția ”CONEXIUNE”

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?