1 din 10 români declară că deține criptomonede și 1 din 3 vrea să cumpere

1 din 10 români declară că deține criptomonede și 1 din 3 vrea să cumpere

O cercetare recentă realizată pentru Luno, platformă globală care permite tranzacţionarea de criptomonede, oferă informații despre modul în care românii se raportează la criptomonede, cunoscute și ca valute digitale, un mijloc de schimb din ce în ce mai popular pe glob, în egală măsura apreciat și contestat.

Deci, ce cred românii despre criptomonede?

În număr copleşitor, românii sunt familiarizați cu termenul de criptomonede. Bitcoin, liderul necontestat.

“Sunteţi conştient de conceptul de criptomonede sau monede digitale?” V-ați putea gândi că o astfel de întrebare simplă nu poate scoate la lumină prea multe lucruri legate de acest subiect, cu toate acestea aţi greşi.

În mod remarcabil, 97% din totalul respondenților români au spus că sunt fie familiarizați (58%), fie au auzit (39%) despre conceptul de criptomonede, în timp ce 9% din total, reprezentând unul din zece români, dețin o monedă digitală!

Mai mult decât atât, două treimi dintre respondenţii familiarizați cu criptomonedele, dar care nu dețin în prezent una, respectiv 33% din totalul respondenților, au declarat că sunt interesați să cumpere criptomonede în viitor!

Rugaţi să precizeze monedele digitale pe care le dețin, 72% dintre respondenți au menționat Bitcoin și / sau Ethereum (29%) și Ripple (14%).

“Rezultatele cercetării demonstrează încă o dată că românii au un grad ridicat de alfabetizare digitală și un entuziasm nelimitat față de noile tehnologii și inovații. Preferința pentru Bitcoin este evidentă în cazul românilor, devenind sinonim pentru monedele digitale, cu o pondere de aproape două treimi din piaţă”, comentează Magdalena Gołębiewska, Country Manager al companiei Luno, inițiatorul cercetării.

Investiţia ca principal motiv al achiziționării de criptomonede.

De ce cumpără românii criptomonede? Proprietarii lor spun că sunt o investiție (68%) sau un instrument de plată online (23%). Un număr mai mic de respondenți folosesc criptomonedele pentru a transfera bani familiei sau prietenilor (7%).

În plus, 63% dintre respondenți admit că le-ar plăcea să plătească cu monede digitale în magazine, dacă ar fi disponibilă o astfel de opţiune.

Criptomonedele sunt considerate investiţii profitabile şi relativ sigure. Persistă percepţia riscurilor şi lipsa încrederii.

Jumătate dintre români, care știu ce sunt criptomonedele, le consideră o investiție profitabilă, în timp ce un sfert dintre ei admit că sunt dificil de folosit.

Securitatea criptomonedelor reprezintă un aspect important pentru români. 31% dintre respondenţi consideră că monedele digitale reprezintă o investiție sigură, 27% au ales alte variante de răspuns, în timp ce 43% au îndoieli cu privire la ce să răspundă.

Cum pot criptomonedele câștiga încrederea românilor? Potrivit respondenţilor, ar trebui abordate următoarele aspecte: reducerea riscului de pierdere a banilor prin prevenirea atacurilor hackerilor (45%), existența unui furnizor de încredere (35%), o volatilitate scăzută a valorii criptomonedelor (34%) și o poziție clară a guvernului şi a instituţiilor financiare privind legalitatea acestora (21%).

Surse de informare: Facebook, prietenii și famili

Lipsa informării este un alt factor care îi împiedică pe români să cumpere criptomonede. 38% dintre cei care știu ce sunt acestea spun că știu suficient pentru a le comercializa în siguranță, 21% au optat pentru alte variante de răspuns, în timp ce 40% nu sunt siguri de răspuns.

Respondenții se educă de obicei cu privire valutele digitale în social media (56%), în presa şi portalurile specializate (38%). Familia și prietenii sunt, de asemenea, o sursă populară de informații despre acest subiect (34%), în timp ce 23% au menționat campaniile sociale.

“Educația este fundamentul oricărei inițiative de succes şi criptomonedele nu fac excepție. De aceea, încurajăm toate părțile interesate, mass-media, organizațiile non-profit, autoritățile de reglementare să contribuie la educarea și diseminarea informațiilor corecte, astfel încât cineva să poată face o alegere în cunoștință de cauză atunci când investește în aceste noi instrumente de plată digitală”, a declarat Magdalena Gołębiewska, reprezentantul Luno.

Cercetare realizată în iunie 2018 de catre Norstat pentru Luno. Metodologie: interviuri online individuale în panelul Norstat (CAWI). Eşantion de 1026 persoane, români, 18+. Demografie: femei – 50,3%, bărbaţi 49,7%. Grupuri de varstă de la 18 la 54 ani, utilizatori de internet.

Leave a Reply

Your email address will not be published.