BRD, singura banca romaneasca in Topul celor mai importante 500 branduri bancare

BRD, singura banca romaneasca in Topul celor mai importante 500 branduri bancare

Pentru cel de-al treilea an consecutiv, BRD este prezenta in Top 500 Banking Brands, un clasament realizat de Brand Finance si publicat, in numarul sau din februarie, de prestigiosul lunar londonez “The Banker”.

Top 500 Banking Brands regrupeaza cele mai valoroase 500 de branduri bancare din lume. BRD este singurul brand bancar romanesc prezent in top, pe pozitia 487 (in urcare cu 3 pozitii fata de anul trecut), cu o valoare a brandului de 154 milioane USD si un rating A+.

“Prezenta noastra in BrandFinance Top 500 Banking Brands, pentru cel de-al treilea an la rand, este o dovada ca BRD este o marca solida, matura, care a reusit sa atraga increderea diferitelor categorii de public: actionarii si investitorii, clientii, comunitatile locale, autoritatile publice. Este rezultatul unei constructii constante a brandului, care s-a realizat de-a lungul timpului in cadrul unei strategii pe termen lung, bazata pe valorile noastre institutionale: profesionalism, initiativa, adaptabilitate, inovare, respect si spirit de echipa. Suntem, in mod deosebit, mandri de a fi singura banca din Romania prezenta in acest clasament, si acest lucru ne incurajeaza sa continuam pe aceeasi cale in anii care vor urma”, a spus Philippe Lhotte, Presedintele Director General al BRD Groupe Societe Generale.

Cu reprezentante in peste 15 tari, BrandFinance este firma de consultanta numarul 1 mondial in evaluarea brandurilor. Metodologia folosita de BrandFinance cuprinde determinarea valorii businessului unei banci si calcularea vaorii brandului ca procent din aceasta. Valoarea brandului este calculata ca nivel al redeventei pe care o companie ar trebui sa o plateasca pentru a folosi brandul, in cazul in care acesta nu i-ar apartine (metoda “royalty relief”). Pe langa valoarea brandului, fiecareia dintre cele 500 de branduri prezente in top i se acorda un rating, care joaca rolul de reper pentru forta, riscul si potentialul unui brand in raport cu concurentii sai, in mod similar cu un rating de credit.

Studiul BrandFinance Top 500 Banking Brands este publicat din anul 2006 in editia din luna februarie  a revistei “The Banker”, parte a grupului Financial Times.

Leave a Reply

Your email address will not be published.