Patria Bank vizează dublarea cotei de piață în 4-5 ani. De astăzi, acțiunile instituției de credit sunt tranzacționate pe Bursă sub simbolul PBK

Patria Bank vizează dublarea cotei de piață în 4-5 ani. De astăzi, acțiunile instituției de credit sunt tranzacționate pe Bursă sub simbolul PBK

Patria Bank vizează dublarea cotei de piață în circa 4-5 ani, de la 1,2 la 2,5%, prin creștere organică, respectiv prin vânzarea de produse în zonele mai puțin dezvoltate, folosind forța mobilă de vânzări, reprezentată de agenți, au spus astăzi oficialii băncii în cadrul unei conferințe care a avut loc la Bursa de Valori București.

În urma fuziunii cu Banca Carpatica, acțiunile Patria Bank se vor tranzacționa începând de astăzi sub simbolul PBK, acesta înlocuind simbolul BCC, asociat Băncii Carpatica.

„Înainte de criză am realizat că, în ciuda unor creșteri substanțiale ale sectorului bancar, România se situa pe ultimul loc la nivelul de intermediere financiară în Europa. Mai mult de 50% dintre români nu sunt bancarizați, iar ponderea creditelor acordate sectorului neguvernamental în PIB este în prezent de 29% față de 40% în 2008. Vom deveni foarte activi la BVB pentru că vrem să finanțăm instituția pe piața de capital”, a spus Horia Manda, președintele Consiliului de Administrație al Patria Bank.

Acesta a menționat că banca și-a propus să aibă o contribuție esențială la finanțarea economiei românești, cu precădere în zonele mai puțin dezvoltate.  Banca are în prezent o cotă de piață de 1,15 -1,2% și speră ca în interval de 4-5 ani să ajungă la circa 2,5%, prin creștere organică. Cu toate acestea, nu sunt excluse achiziții, în cazul unor preluări ținta de 2,5% urmând să fie atinsă mult mai devreme, a mai precizat Manda.

Procesul de rebranding se va finaliza în toamnă

„Suntem în plin proces de rebranding, care va dura până în luna septembrie. În 2016, este meritoriu faptul că, având o rețea semnificativ mai mică decât în anul precedent, respectiv cu 85 de unități, am generat un volum de finanțări de 100 de milioane de euro, iar după fuziune sper să creștem vânzările printr-o integrare a canalelor de distribuție și o adaptare a produselor și serviciilor”, a spus Bogdan Merfea, CEO Patria Bank.

Din totalul de 100 de milioane de euro, 10-15% sunt credite retail, restul fiind finanțări pentru microîntreprinderi și IMM-uri.

Merfea a menționat că optimizarea rețelei de sucursale se va face până în septembrie anul curent. Procesul de optimizare va presupune și scăderea numărului de angajați de la peste 1.000 în prezent la circa 860 de persoane.

Banca și-a propus să treacă pe profit anual din 2018, iar prima perioadă cu un rezultat pozitiv ar trebui să fie trimestrul patru al acestui an.

Portofoliul de credite de la Banca Carpatica, preluată prin fuziune, a condus la o rată a creditelor neperformante de 14,7% pentru Patria Bank, dar ținta pentru acest an este de 12%. Oficialii băncii au menționat că scăderea ratei NPL se va produce prin vânzarea de garanții și recuperare, nu prin vânzări de portofolii.

Leave a Reply

Your email address will not be published.