Studiul „Evoluția afacerilor în 2017”: perspectiva de creștere a companiilor este una reținută. Top 5 provocări și oportunități în acest an

Studiul „Evoluția afacerilor în 2017”: perspectiva de creștere a companiilor este una reținută. Top 5 provocări și oportunități în acest an

Conform studiului „Evoluția afacerilor în 2017”,lansat pe 30 martie de Valoria,  perspectiva de creștere a companiilor este una reținută, pe fondul incertitudinii politice de la începutul anului. Nu mai puțin de 19% dintre companii se așteaptă în acest an la scăderea cifrei de afaceri, iar 43% prevăd o creștere de doar 1%-10% în 2017.

„Evoluția afacerilor în 2017 este o cercetare privind mediul de afaceri din România – complementul din teren al statisticilor economice la nivel național. Am adresat managerilor întrebările cele mai importante, care își găsesc răspuns până la urmă în contul de profit și pierdere sau în fluxul de numerar al companiei. Merită spus că, dacă despre evoluția macro a economiei aflăm din statisticile oficiale, prin această cercetare aflăm despre evoluțiile prognozate ale companiilor, direct de la sursă”, spune Constantin Măgdălina, Expert Tendințe și Tehnologii Emergente, unul dintre autorii studiului.

valoria 1 bun

Previziuni privind evoluția cifrei de afaceri

În conformitate cu răspunsurile primite, doar 28% dintre companii se așteaptă la o creștere de 10%-20% a cifrei de afaceri în acest an. Cele mai multe companii (43%) prevăd o creștere de 1%-10% a afacerii lor în 2017. Din analiza la nivel de industrii, procentele de creștere prevăzute pentru acest palier (1%-10%) sunt foarte diferite. Atfel, 54% dintre companiile din comerț spun că vor avea o asfel de creștere, 46% din industrie/producție, 41% din servicii și doar 33% din IT. Companiile care se așteaptă la stagnarea sau scăderea cifrei de afaceri în acest an sunt: 16% din industrie, 13% din servicii, 8% din comerț, 11% din IT și 17% din construcții.

valoria 5 bun

Previziuni privind evoluția profitului

Previziunile privind evoluția profitului în 2017 sunt ceva mai optimiste. Deși 32% din companii se așteaptă ca rata de creștere a profitului lor să fie în intervalul 1%-5%, 18% se așteaptă ca profitul companiei să crească între 5%-10% și 21% între 10%-20%, iar 17% previzionează să obțină rate de profit de la 20% la peste 30%. Doar 12% dintre companii au așteptări negative în legătură cu profitul pe care îl vor avea în anul 2017.

valoria 7 bun

 

Previziuni privind evoluția investițiilor

Conform rezultatelor cercetării, 16% dintre companii spun că vor crește investițiile cu 1%-5% în 2017, 39% vor să își crească investițiile cu 5%-20% în comparație cu anul anterior, iar 24% spun că vor crește investițiile de la 20% până la peste 30%. Din păcate, la 10% dintre companii investițiile stagnează în acest an, iar pentru 11% investițiile scad în comparație cu 2016.

valoria 9 bun

 

Previziuni privind evoluția numărului de angajați

17% dintre companii nu se așteaptă la nici o creștere a numărului de angajați în 2017. În același timp, 39% dintre companii spun că se așteaptă ca personalul lor să crească cu 1%-5% în acest an. Doar 24% dintre companii se așteaptă ca numărul de angajați să crească cu 5%-10%, iar 13% dintre companii cu 10%-20%.

Previziuni privind evoluția nivelului salariilor

În 2017, 41% dintre companii se așteaptă ca salariile să crească între 5% și 10%, 25% dintre companii se așteaptă la salarii în creștere cu 10%-20%, iar 24% dintre companii care se așteaptă la creșteri de 1%-5%. Numai 4% dintre companii nu se așteaptă la schimbări în ce privește nivelul salariilor în 2017.

Top 5 provocări și oportunități în 2017

Cele mai importante 5 provocări pentru companii în anul 2017 sunt: starea generală a economiei (41%), instabilitatea politică și legislativă (28%), reducerea nivelului investițiilor interne (23%), problemele cu găsirea forței de muncă calificată (17%) și creșterea accentuată a nivelului salariilor (13%).

Cele mai importante 5 oportunități identificate de companii în anul 2017 sunt: digitalizarea (37%), exportul și deschiderea altor piețe (33%), parteneriatele create cu alte companii (27%), creșterea consumului intern (19%) și accesarea fondurilor europene (17%).

„Această analiză este consecința nevoii de a înțelege mediul economic din România. Ea consemnează opinia companiilor respondente referitoare la evoluția cifrei de afaceri, profitului, investițiilor, numărului de angajați, salariilor. Sub aspect macroeconomic, în 2016, România a înregistrat cea mai mare creștere economică din UE. Numai că, la început de 2017, răspunsurile companiilor par să indice un optimism rezervat. Chiar dacă realitățile fiecărei industrii sunt specifice, se pot citi semnele unei precaute previzionări a evoluțiilor la nivelul companiilor, într-un an care pune presiune pe mediul de afaceri și nu numai.”, spune Elena Badea, Managing Partner Valoria, co-autoare a cercetării.

Leave a Reply

Your email address will not be published.