Cat au cheltuit bancile pe publicitate in 2013. Topul bancilor dupa sumele investite.

Cat au cheltuit bancile pe publicitate in 2013. Topul bancilor dupa sumele investite.

Volksbank, Banca Comerciala Romana si Bancpost sunt institutiile bancare cu cel mai mare volum de publicitate inregistrat in 2013, potrivit mediaTRUST, unul dintre cei mai importanti furnizori de servicii de monitorizare.

In perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2013, Volksbank ocupa primul loc in topul bancilor cu cel mai mare volum de publicitate. Prezenta pe piata romaneasca din anul 2000, Volksbank a inregistrat 13.241 de reclame, pe parcursul anului 2013, avand un rate card de 29.675.994 euro.

Banca Comerciala Romana ( BCR ) este pe locul doi in topul bancilor realizat mediaTRUST, cu 11.922 de reclame si un rate card de .773.035 euro. Pozitia a treia este ocupata de Bancpost, care a inregistrat in 2013, 8.877 de reclame, cu 18.648.494 euro rate card.

Urmatoarea clasata este Banca Transilvania cu 5.151 de reclame si un rate card de 7.298.187 euro, urmata de Raiffeisen Bank cu 4.716 de reclame si 8.477.236 euro rate card.


Piraeus Bank este prezent in clasament cu 4.007 de reclame inregistrate in 2013, si un cost de 9.077.649 euro. Urmeaza ING Bank cu 3.779 de reclame si  5.222.096 cost euro. Din topul mediaTRUST mai fac parte BRD Groupe Societe Generale, cu 3.741 de reclame si 6.411.265 euro rate card, Alpha Bank cu 2.702 de reclame si un rate card de 2.931.012 euro, OTP Bank cu 2.061 de reclame si .359.681 cost euro.


Televiziunea este canalul media pe care au mizat principalele institutii bancare. Din totalul de 66.286 de reclame, 49.559 au fost difuzate de televiziuni, 15.597 pe posturile de radio si 1.130 au fost tiparite in presa scrisa.

Printre canalele media care au inregistrat cele mai multe difuzari de reclame se numara Romania TV cu 6.269 de reclame, Europa FM cu 4.502 de reclame si Ziarul Financiar cu 144 de reclame tiparite.

Pentru vizibilitatea in publicitate raportul a luat in calcul rezultatele monitorizarii a peste 3.440.945 de reclame difuzate in intervalul de timp 1 ianuarie – 31 decembrie 2013, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio si 200 de publicatii centrale, din care 66.286 la categoria Bancar.

Despre mediaTRUST
mediaTRUST Romania a fost infiintata in 1999 si furnizeaza servicii de monitorizare catre companii romanesti si straine. Compania este membra din 2004 a FIBEP, principala organizatie internationala a agentiilor de monitorizare, iar din octombrie 2010 este detinuta in proportie de 100% de IMM – Institute of Media Monitoring Polonia. Clientii companiei provin din cele mai diverse sectoare ale pietei, de la domeniul financiar la telecom, IT, farmaceutic, energie, gaze naturale, petrol, educatie, sport, cultura, showbiz, politic.

Leave a Reply

Your email address will not be published.