Volksbank: de 13 ani, cu si despre oameni inselati!

Volksbank: de 13 ani, cu si despre oameni inselati!

Volksbank investeste sume mari in “spalarea imaginii”, insa acest lucru nu conteaza cand pierzi lupta dupa lupta. Instantele din tara au aratat ca banca are mari probleme in consolidarea unei relatii oneste cu debitorii sai, chiar daca se lauda (conform mesajului publicitar promovat pe parcursul anului 2012, cand a demarat perioada de reconstruire a imaginii) ca relatia banca-client este una speciala: “de 12 ani, cu si despre oameni!”.

Parteneriatul lipseste cu desavarsire, iar Volksbank demonstreaza ca a face afaceri in Romania inseamna profit cu orice pret. O arata si ultima decizie a instantei, care a demonstrat ca Volksbank a impus unui client un comision abuziv, printr-o masura abuziva: un act aditional semnat la presiunea bancii. Pentru prejudiciul adus consumatorului, in urma comportamentului contractual al institutiei bancare, instanta a hotarat ca institutia de credit trebuie sa acorde clientului si daune morale.

Comunitatea clientilor Volksbank este cea mai numeroasa si reprezinta un model pentru celelalte grupuri de discutii

Este cunoscut ca romanii care au luat credite de la Volksbank s-au asociat pentru a lupta impotriva clauzelor abuzive impuse de banca. Exista Procesul National Colectiv contra Abuzurilor Volksbank si ACCBAR, cele mai organizate grupuri impotriva bancii. Insa, mai exista si alte grupuri de sprijin, precum:

Grup Yahoo : http://finance.groups.yahoo.com/group/ClientiVB_Bucuresti/
Forum Clienti Volksbank Romania : http://clientivb.dyndns.org/
Blog : http://clientivb.wordpress.com/
Facebook : https://www.facebook.com/PNCVB

Instanta anuleaza comisionul de administrare impus abuziv

In data de 17.04.2013, a fost pronuntata de catre Judecatoria Sector 2 sentinta civila nr. 6513 in dosarul 33271/300/2012, prin care s-a constatat nulitatea absoluta a unei clauze vizand perceperea comisionului de administrare din cuprinsul unui act aditional semnat de catre client „in baza OUG 50/2010”. Acest comision avea aceeasi valoare cu comisionul de risc stabilit prin contractul initial. Prin acelasi act aditional se modifica, de asemenea, cuantumul si tipul dobanzii din fixa in variabila.

Completul de judecata a analizat conditiile in care a fost semnat actul aditional, modalitatea in care consumatorul a fost informat sau dezinformat, continutul  notificarile transmise de catre banca in care acestuia i se spunea ca trebuie sa semneze acest document „in vederea aplicarii dispozitiilor OUG 50/2010”.

Prin solutia pronunta s-a stabilit ca S.C. Volksbank Romania S.A. este obligata sa nu mai incaseze comisionul de administrare si sa returneze toate sumele achitate cu titlu de comision de risc/de administrare platite in baza conventiei de credit si a actului aditional de la data semnarii pana la zi, la care se adauga dobanda legala. In plus, aceasta trebuie sa perceapa pe intreaga perioada a derularii conventiei dobanda fixa initiala, fara a se tine cont de actul aditional ulterior.  Hotararea poate fi atacata cu recurs si este executorie, adica trebuie aplicata imediat.

Remember:

Volksbank si-a mintit clientii si cu privire la deciziile impuse de BNR

Volksbank si- a dezinformat clientii in 2008, dupa ce a trimis informari catre toti deponentii care aveau un credit, ca vor plati in 2009 rate mai mari fata de cele prevazute in graficele de rambursare, scumpirea creditelor fiind pusa pe seama politicii monetare a Bancii Nationale a Romaniei.

Guvernatorul Mugur Isarescu, a iesit public in februarie 2009, declarand ca banca centrala a luat masuri “drastice” impotriva conducerii unei banci, care a trimis 40.000 de scrisori catre clienti, prin care ii anunta ca mareste dobanzile la credite din cauza ca banca centrala nu relaxeaza politica monetara.

“Masurile au fost drastice, dar nu in sensul destituirii, pentru ca o banca tot timpul trebuie sa aiba un conducator. S-a solicitat actionarului punerea in ordine la nivelul conducerii bancii pentru instabilitate emotionala. Cand am fost intrebat de ce sunt asa dur eu le-am raspuns ca sunt un ecologist si cand ati trimis 20.000 de scrisori ati taiat 4 copaci, iar cand ati trimis 40.000 de scrisori ati taiat 8 copaci”, a spus Isarescu. Guvernatorul Bancii Centrale a mai explicat ca efectul scrisorilor trimise catre clientii bancii a fost “devastator si a pus toata tara pe jar”.

Gabriela Dinu

  1. Volksbank nu e biserica, e banca, vrea profit. Iar schimbarea de legislatie i-a adus si pe ei si pe toti in situatia de a pierde procese. Altfel, ar fi trebuit sa citeasca mai bine contractele clientii astia nemultumiti…

    Reply
    • Care schimbare a legislatiei?! Procesele se castiga pe L193/2000.
      Orice societate comerciala vrea profit. Dv. v-ar conveni sa constatati pe un bon fiscal ca vi se incaseaza TVA de 46%, de ex.?

      Reply
    • Domnule George ori lucrati la banca ori nu ati citit nici o lege din cele care reglementeaza sediul materiei in privinta protectiei consumatorului. Legea 193/2000, este o lege de protectie a consumatorului. Ai citit articolele din aceasta lege? Daca o sa aveti interesul sa o cititi, e posibil sa descoperiti ca aveti mai multe drepturi in calitate de consumator, decat va imaginati in prezent. Aceasta lege este una din ansamblul de legi nationale care reglementeaza drepturile consumatorului in Romania si permite instantei nationale analiza unui contract de credit chiar daca a fost semnat de client. Tot prin aceasta lege orice comerciant/profesionist este obligat sa nu introduca clauze abizive in contractele incheiate cu clientii.

      Reply
    • Volksbank nu e banca. E un loc unde s-au adunat toti camatarii din Romania. Cel putin de unde sta eu (client), asa se vede.

      Reply
  2. Pai… le-au citit si drept urmare au dat banca in judecata si au castigat. Problema este ca aceasta banca nu respecta nici o lege din tara asta. Desi exista hotarari executorii care elimina in mod foarte clar acele comisioane banca le percepe in continuare si, mai mult, ameninta cu executarea silita si incearca sa insele iar clientii prezentandu-le oferte de conversie de la CHF la EUR care i-ar ingropa de tot pe clientii care ar semna asa ceva.

    Reply
  3. eu nu cred ca destituirea unui conducator sau colectivului de analisti de decizie este o solutie. CI pusi sa plateasca pt greselile lor, sa resitituie salarii si comisioanele incasate, si juristii care au validat contractele ca fiind legale sa plateasca din buzunar greselile, si taxele caselor de avocatura la care Banca face apel acum.
    E f. usor sa spunem: taiem capul sefului, dar cred ca mult mai constructiv este sa fie pus seful sa spele gunoaiele facute de el – va deveni un bun exemplu in intregul sistem bancar.

    Reply
    • Aveti un punct de vedere foarte bun. Mai multe persoane sunt vinovate de aceste abuzuri si ar trebui banca se se indrepte impotriva celor care au autorizat juridic contractele de credit ca fiind lipsite de clauze abuzive si in armonie cu legislatia in vigoare.

      Reply
  4. Nu-mi vine sa cred, din multimea de jeguri de articole comandate de volksbank in toata presa iata ca mai rasare si unul care prezinta adevarul asa cum este. Multumim, domnilor, felicitari.

    Daca ati mai adauga si faptul ca Volksbank refuza respectarea legii chiar si dupa deciziile instantelor, ar fi un articol desavarsit!
    Astfel, Volksbank refuza punerea in aplicare a deciziilor executorii ale instantelor, ba mai mult, ameninta si santajeaza clientii! Sunt deja multe cazuri in care clientii au fost chemati la banca la “negocieri” dupa castigarea procesului, negocieri purtate cu un negociator adus de la centru, dar clientii au fost primiti singuri, fara avocat! Negocierile au constat de fapt in amenintari sa se renunte la proces (deja castigat in prima instanta) ca altfel vor declara scadenta anticipata!
    Aceasta este domnilor Volksbank “cu si despre oameni” !

    Reply
  5. Excelent articol!
    HAI SUS!!!!
    INCREDEREA NE-A UNIT!

    Reply
  6. Foarte bun articolul! Felicitari!

    Reply
  7. Volksbank a jucat si joaca necinstit in continuare. Nici morti nu vor sa dea drumul la banii pe care-i datoreaza clientilor. Incearca tot felul de metode necurate, tot or reusi sa mai pacaleasca pe cineva.

    Reply
  8. ILIE, daca crezi ca este ceva de spus pe tema “negocierilor”, daca cunosti cazuri sau esti chiar tu implicat, imi poti scrie povestea pe adresa mea personala. Impreuna vom face cunoscut acest lucru. gabriela.dinu@bankingnews.ro

    Reply
  9. Daca ar investi tot comisionul de risc pe care-l percepe clientilor in detergent , tot nu ar reusi sa-si spele imaginea. Pacat de INCREDEREA ce le-am acordat-o la accesarea creditului pentru ca nu au stiut sa o pastreze, au aruncat-o pe pajisti verzi si a risipit-o vantul.
    HAI SUS !DESTEAPTA-TE ROMANE !!!!!!

    Reply
  10. Super documentat articolul- Felicitari!! De 13 ani, cu si despre oameni inselati de care Volksbank continua sa-si bata joc !!! …. ptr ca BNR spune ” nu are autoritatea/obligatia sa verifice” ce contracte pline de comisioane abuzive are aceasta banca, ptr ca parlamentarii uita ce promit dupa ce sunt alesi, ptr ca atunci cand se dau legi bune au grija dnii bancheri sa faca lobby corespunzator, ptr ca termenele in instanta sunt foarte lungi iar banca profita la maxim ( intre timp mai reuseste sa execute silit din clienti) . ROMANI cu credite la VOLKSBANK – treziti-va !!! E timpul sa nu va mai lasati inselati!!

    Reply
  11. ciocan laura 23/04/2013, 1:47 PM

    Multumesc pentru acest articol! Sper sa nu fie ultimul de acest gen, si sper ca toate escrocheriile pe care Volksbank le face sa fie facute cunoscute. Este inadmisibil ca intr-o tara “europeana”, sa ai o hotarara judecatoreasca in favoarea ta, si Volksbank sa refuze sa o aplice.De cand o banca este mai presus de lege?Ce tara este acesta care permite astfel de abuzuri??M-au terorizat psihic in 2010, m-au tarat pe la sucursale din iunie pana-n noiembrie, m-au amenintat ca declara creditul scadent daca nu semnez AA de schimbare a CR in CA(eram insarcinata la vremea aceea…). Cu acesta banca nu exista nici un fel de dialog/negociere…

    Reply
  12. Eu am avut mai multe contracte cu Volksbank, cand au prelungit abuziv un comision (MRR) nu au fost in stare sa-mi demonstreze (in baza contractului) de ce fac asta. Am ajuns la nivel de Director adjunct retail, argumentul sau a fost: “Dar uitati ce dobanda buna aveti!”…
    Pentru cei care acuza clientii ca nu au citit contractul inainte de a-l semna: Volksbank nu a respectat propriile contracte cu clientii ! Nici macar formula de calcul din contract nu au respectat-o, au incasat cativa EURO in plus la fiecare rata! Ulterior au trimis clientilor scrisori cu deciziile lor (mariri ale dobanzilor “fixe”, prelungiri de comisioane, etc.). De aceea au ajuns unde sunt acum. Daca BNR si-ar fi facut treaba (ei au datoria de a supraveghea sistemul bancar) trebuia sa-i inchida de mult!

    Reply
  13. Felicitari pt obiectivitate articolului!

    Reply
  14. Super articolul!!! Felicitari!

    Reply
  15. Este o poveste lunga, si de aceeea am sa incerc sa o iau sistematic pentru a va face sa intelegeti
    • In data de 29.10.2010 am sesizat catre ANPC BACAU abuzurile contractuale ale Volksbank Romania SA din Conventia de Credit nr 0132964 / 30.10.2007
    • In data de 25.11.2012 in urma celor reclamate de mine a fost emis Procesul Verbal de Contraventie 252/209/25.11.2010 care prevedea
     sanctiunea principala : amenda
    si
     sanctiuni complementare : restituirea comisionului de risc incasat fara temei legal si aducerea conventiei de credit in conformitate cu prevederile legale
    • in data de 09.12.2012 Volksbank Romania SA a atacat in instanta la Judecatoria Bacau Procesul Verbal de contraventie 252/209/25.11.2010 in dosarul nr.19699/180/2010.
    • Judecatoria Bacau, prin sentinta civila 3792/03.05.2011 si-a declinat compententa in favoarea Judecatoriei Onesti si astfel dosarul 19699/180/2010 al Judecatoriei Bacau in data de 02.06.2011 a devenit dosarul 3584/270/2011 al judecatiei Onesti
    • Astfel in sedinta publica din data de 21.06.2011, prin Sentinta Civila nr.2009 Judecatia Onesti hotarase :
     Admite in parte plangerea formulata de petenta Volksbank Romania SA, cu sediu in Bucuresti, B-dul Dacia, nr.79, sector I, in contradictoriu cu intimatul Comisariuatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Bacau, cu sedoi in Bacau, Str. Erou Gh. Nechita, nr.2
     Ia act ca petenta a renuntat la exceptiile de neconstitutionalitate si la plangerea impotriva masurilor complementare.
     Mentine procesul verbal de contraventie nr.252/209 din 25.11.2010
     Constatata decontraventionalizarea faptei prevazute de art.35 al1 lit.b din UOG 50/2010
     Recurs in 15 zile de la comunicare
    • In continuare Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului face recurs cerand ca Volksbank Romania SA pe langa sanctiunile complementare pe care aceasta a inteles sa le plateasca, sa achite si amenda prevazuta in sactiunea principala, respectiv amenda. Insa CJPC nu motiveaza acest lucru nici in scris, nici in memoriu separat, nici oral, astfel Tribunalul Bacau (instanta superioara unde s-a facut recurs) prin decizia nr 542/2012 din sedinta publica din 19.06.2012 dispune anularea recursului ca fiind nemotivat. De asemenea, inca odata, instanta ia act de faptul ca Volksbank Romania SA a renuntat la judecarea exceptiilor de neconstitutionalitate si la plangerea impotriva masurilor complementare .
    Ca o concluzie incepand cu data 21.06.2011 in urma celor prevazute in Sentinta Civila 2009/21.06.2011 Volksbank Romania trebuia sa inceteze a mai percepe comisionul de risc si sa returneze sumele percepute ilegal . Vazand ca acest lucru nu se intampla de la sine, am trimis o cerere celor de la Volksbank in acest sens, insa acestia in mod mincinos in data de 13.07.2011 (ulterior Sentinetei Civile 2009/21.06.2011-care printe altele prevedea ca Volksbank Romania SA intelege sa renunte la plangerea inpotriva masurilor complementare din PV de contraventie 252/209/25.11.2010) prin domnul Lucian Savin – Director Sucursala Onesti Volksbank Romania SA au trimis un raspuns mincinos in care spuneau ca au si ei decizia judecatoreasca si ca ea (decizia) nu spune ca asi fi castigat eu ceva ci dimpotriva.
    Ba mai mult, ulterior sentintelor judecatoresti Volksbank Romania SA prin angajati sai, in principal pe d-ul Iulian Cartoafa , nr telefon 0755/085.717 – acesta din urma fiind cel mai nesimtit si insistent, ne-a amentinta ca daca nu mia aducem un girant sau o garantie ne executa silit, ca ne i-au apartamentul si ca ne vor lua si celelalte bunuri aflate pe numele nostru si ne-a cerut nici mai mult nici mai putin sa il primim in casa pentru a face poze la apartament in vederea executarii silite. Toate acestea deoarece in anul 2010 in urma concedierii sotiei, a mutarii mele cu serviciul in Focsani si aprecierii puternice a francului elvetian (moneda in care avem creditul) am acumulat intr-o luna restante mai mari de 30 zile (nu am platit rata in luna respectiva). De la acel incident, de 3 ani, luna de luna in data de 10 achitam consecvent ratele si ceva in plus pentru a acoperi diferenta .
    Deci ei aveau sa imi dea mie bani si tot ei ma executau !
    Din 19.06.2012 ma tot rog de banca sa puna in aplicare sentinta definitiva, dar pur si simplu parca vorbesc singur. NU MA ASCULTA NIMENI !
    Ajungand la disperare in ianuarie 2013 am facut din nou o plangere la ANPC Bacau in care le spuneam ca procesul lor verbal de contraventie a ramas in picioare in urma unor decizii judecatoresti definitive si irevocabile si cu toate acestea banca refuza sa il puna in aplicare(PV de contraventie 252/209 din 25.11.2010).
    De data asta au scos din maneca un alt AS…Au facut la judecatoria Onesti in februarie 2013 o cerere de INDREPTARE EROARE MATERIALA SI LAMURIRE DISPOZITIV. In instanta au justificat faptul ca cel care a reprezentat banca in procese nu avea mandat din partea bancii. Pana si judecatoarea era indignata de argument . Asa au mai lungit-o pana luna aceasta cand urmeaza (azi 23 aprilie 2013) sa se dea un rezultat.
    Cei de la banca anticipand rezultatul (care intre noi fie vb este clar – respingerea indreptarii erorii materiale) m-au chemat zilele trecute (pe 15 aprilie) la o negociere.
    La inceput au incercat sa ma faca sa le plang lor de mila ca banca si ca afacere si investitorii – cat de greu le este lor toti..una din oferte(pentru ca erau mai multe) era de fapt chiar mai proasta decat situatia de fata – sa schimb creditul din franci in euro – din asta conform scadentarului pe care mi l-au prezentat cu mare fastp lateam cam cu echivalentul a 12 ron mai mult decat acum…dar vezi doamne Euro e o moneda stabila si nu mai stau cu stres ca va creste iarasi Francul si in plus primeam si comisionul de risc inapoi perceput dupa PV al ANPC. Au mai avut si o oferta mai decenta care la real imi reducea comisionul de risc la jumatate(evident il redenumeau ei in comision de administrare), dar nu spunea nimic de rambursarea Comision Risk perceput de la PV al ANPC si pana acum. La sfarsit dupa ce le-am refuzat toate ofertele si am dat sa plec a dat un print la o foaie din calculator si a spus ca in momentul ala semneaza o hartie in care banca declara creditul ca scadent anticipat pentru datoria de 220 chf pe care o am in momenul de fata la banca (la o rata lunara de aprox 400 chf) si daca nu ma razgandesc in ceea ce priveste ofertele lor o sa imi para rau . Ca oricum daca este scos comisionul de risc banca nu vrea sa mai continue relatia noastra contractuala, pentru ca banca vrea sa faca bani, iar la o dobanda fara comision de risc nu se merita – este o afacere proastra pentru banca.
    Mai sunt multe de zis despre relatia volksbank client dar dupa cum vedeti am scris enorm si risc sa plictisesc lumea

    Reply
  16. dintr-o banca ce era “pe podium” inainte de inceperea crizei financiare, a ajuns Volksbanc 😀 datorita lacomiei lor; nu mi-ar parea deloc rau sa se retraga din tara, la fel si alte banci, ce nu inteleg relatia de parteneriat dintre client si banca

    Reply
  17. Multumim pentru un articol atat de actual, just si direct.
    Incepand cu anul 2011 am reprezentat prin cabinetul de avocat mai multi consumatori de produse bancare, printre care si cei de la aceasta banca, la instantele din Bucuresti, Timis, Arad, Oradea. Toate dosarele au fost finalizate favorabil clientilor. In prezent mai sunt foarte multe dosare aflate in curs de solutionare. Magistratii din Romania care au judecat aceste dosare au dat dovada de un inalt grad de impartialitate, profesionalism si solide cunostinte in materia drepturilor consumatorului din perspectiva legislatiei nationale si europene. Sa nu uitam, fara aplicarea corecta a legii de catre Magistratii din aceasta tara, toate demersurile consumatorilor de denuntare a abuzurilor, ar fi fost lipiste de efecte jufidice favorabile. In 2012 venind solicitari si din parte consumatorilor care nu isi pot permite sa plateasca un onorariu de avocat si din cauza situatiei financiare in care au fost adusi de anumite banci, prin incasarea lunara a unor sume de bani, in baza unor clauze abuzive sau prin incalcarea de banca a propriilor clauze standard, am decis impreuna cu 2 persoane implicate in acest fenomen, sa infiintam o Asociatie de consiliere a cleintilor de produse bancare si a asiguratilor din Romania. Asa s-a nascut Accbar in 24 mai 2012 la Judecatoria din Timisoara, care pana in prezent a demarat mai multe procese, unele finalizate iar altele aflate pe rol, impotriva bancilor care si-au permis sa considere consumatorul roman un naiv care poate fi manipulat timp de 20-30 de ani in scopul obtinerii de profit. Consumatorul roman si in special cel de produse bancare, are dreptul la un standard de viata ridicat, la o protectie sporita din partea autoritatilor si institutiilor statului. In calitate de cetatean al acestei tari, avocat specializat si pe astfel de litigii si de presedinte al Accbar pot sa afirm ca deosebita placere ca in 2013 in Romania traieste un consumator de produse bancare mai bine informat si ancorat in realitatea legislativa specifica. Mijloacele de informare sunt dintre cele mai diverse, iar canalele media au reprezentat un factor important in demascarea acestor abuzuri si incalcari flagrante ale legii. Vicepresedintele Accbar prin implicarea deosebita in realizarea scopului Asociatiei a reusit in colaborare cu Universitatea de Vest din Timisoara-Facultatea de drept, sa se implice in organizarea unei Conferinte la Timisoara la sediul Facultatii in perioada 09-10 mai 2013. Va invitam pe toti cei interesati sa participati. Mai multe detalii pe :http://www.uvt.ro/evenimente/?id=c957e1072820ef754c9da2719383e207 .

    Reply
  18. Cam multi profitori pe aici in afara de Volksbank ! Hmm !

    Reply
  19. Bravo ! Ati avut curajul sa scrieti ce camatar de prima clasa este VOLKSBANK!! Isi bate joc de clientii sai fara pic de rusine .. au un tupeu fantastic si nimeni nu se atinge de ei … inca!! Oare de ce??

    Reply
  20. Ce sa-i faca Mugur Isarescu la ditamai banca wbk.? Nu va dati seama ca sunt corupti si chiar daca ar vrea sa faca ceva acum este prea tarziu? In ochii lor suntem niste sclavi imperiali.
    Nu vedeti ca de cate ori se incearca ceva in tara asta apare Comisia FMI si arata cartonasul rosu?
    Eu zic sa va calmati si sa va platiti darile la acesti camatari legali, ma refer doar la cei care putei iar cei care nu reusiti si va iau casele sa le spuneti si la copiii copiilor vostri . Diferneta intre camatarii legali din SUA si cei din UE este mare acolo sunt dobanzi FIXE de 3% iar aici cele care sunt fixe pe hartie sunt variabile ajungand in total la sfarsitul contractului de peste 50%. Faceti calculul cuiva care a platit creditul la Wbk si vedeti ca in cel mai bun caz 100% dobanda este un norok chior.
    Nu uitati ca nimik nu se pierde totul se transforma ….. ” Sa traiti bine ”’

    Reply
  21. Acum am descoperit ca Volksbank mi-a modificat contractul de credit si mi-a modificat dobanda fixa in una variabila fara sa ma informeze. Stiu ca este ilegal ce-au facut… nu stiu ce pot face acum… nu am bani sa-i dau in judecata …

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.