Anul 2016 a fost bun pe piața cardurilor, iar portofoliul Băncii Transilvania și-a menținut creșterea depășind în prezent 2,8 milioane de carduri. Evoluția a avut loc în condițiile în care banca și-a menținut oferta privind cardul de debit și contul curent, care sunt gratuite, a declarat Alina Fănățan, Manager Portofoliu Directia Dezvoltare & Management Carduri, Banca Transilvania, în cadrul celei de-a IV-a ediție a Conferinței „Eu plătesc cu cardul”, organizată de publicația online www.BankingNews.ro.

„Cardul de debit este cel mai simplu instrument utilizabil zi de zi și devine cheia de acces către serviciile bancare, iar după ce se obișnuiesc cu aceste servicii clienții pot trece spre altele cu un grad mai mare de complexitate, cum ar fi cardul de credit sau brățara contactless”, a mai spus Fănățan.

Enumerând alte realizări ale băncii din 2016, reprezentantul instituției de credit a menționat serviciul BT sign-up, „prin care clienții pot să își deschidă cont online și card de debit. Este necesară o singură vizită la bancă pentru semnarea documentelor și ridicarea cardului. Tot în 2016 am văzut o creștere a tranzacțiilor, datorită apetitului mai mare al românilor pentru plata cu cardul și introducerii tehnologiei contactless. Această tehnologie a fost îmbrățișată foarte bine atât de comercianți, cât și de clienți, iar în prezent 80% din terminalele BT pot accepta astfel de plăți”.

Numărul de POS-uri instalate a crescut cu 30%

Referitor la legea cash-back, aceasta va conduce la o creştere a rețelei de acceptare, numai în ultimele luni consemnându-se o creştere cu 30% a numărului de POS-uri instalate, față de perioada anterioară, subliniază managerul BT.

„Este o bună oportunitate pentru a pătrunde în mediul rural. Cererile de instalare POS-uri sunt în continuare pentru mediul urban, în marea majoritate, dar există şi pentru mediul rural. Provocarea noastră va fi să menţinem aceste POS-uri active, aşa încât comercianţii să încurajeze plata cu cardul cât mai mult. În prezent, să deschidem o unitate în mediul rural și să montăm un ATM nu se justifică din punct de vedere comercial. Tocmai de aceea este important să montăm POS-urile și să le menținem active”, a mai spus Alina Fănățan.

Gradul de activare al cardurilor de credit, o mare provocare

În ceea ce privește cardul de credit, acesta este un produs care oferă multe beneficii dacă este folosit cum trebuie, iar Banca Transilvania a crescut puternic pe acest segment, programul STAR, de rate fără dobândă, fiind motorul acestei creșteri, a precizat managerul Băncii Transilvania, menționând că prin program „comercianții oferă până la 15% discount prin acest program. Un aspect îmbucurător este că, în prezent, cotele de piață per volum tranzacții depășeșc cotele pe carduri. Dar, în continuare rămâne preocuparea privind gradul de activare al acestor carduri”.

Despre perspectivele de dezvoltare pentru 2017, pe segmentul carduri de credit, Alina Fănățan a spus că întrevede o evoluție similară cu aceea de anul trecut: „în 2017 sper să creștem tot ca în 2016, pe segmentul carduri de credit. Anul trecut am emis 90.000 de carduri, anul acesta sper să creștem mai mult. De asemenea, la tranzacții online am avut o creștere extraordinară, peste 35%. Sper să avem o evoluție bună și pe tranzacțiile online, mai ales că am trecut de la parola statică la cea prin SMS, care îmbunătățește experiența clientului și scade rata de abandon”.

Educația financiară, un efort comun al băncilor

Alina Fănățan consideră că în ultimii ani educația financiară a fost un efort comun al tuturor băncilor, aceasta oferind câteva detalii despre programele Băncii Transilvania: „am derulat pe cardul STAR multe campanii prin care direcționăm clienții spre comercianții STAR, deoarece acolo au beneficii. Trimitem clienților un newsletter săptămânal, în acest sens. Mai avem programele de educație financiară și despre plata cu cardul, despre creditare și economisire. Anul trecut am lansat programul dedicat elevilor, la care au participat peste 10.000 de elevi. De asemenea, am lansat o campanie de educare despre credite. Totodată, aparatele multifuncționale sunt un element de educare a clienților. La casieriile BT nu mai încasăm facturi, ci îndrumăn toți clienții către robotul Facturel”.

Conferința ”EU plătesc cu cardul” este un proiect dezvoltat de publicația online www.bankingnews.ro cu susținerea Asociației Române a Băncilor şi Asociaţiei de Plăţi Electronice din România, în calitate de Parteneri Instituţionali, Banca Transilvania, BCR și Banca Românească – Membră a Grupului National Bank of Greece – Parteneri Principali, Visa, Mastercard, BRD – Groupe Societe Generale și Raiffeisen Bank – Parteneri, cărora le mulțumim, pe această cale, pentru implicare.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)