Andreea Voinea, Director Executiv Resurse Umane BCR.

Perioada pandemiei de coronavirus a reprezentat cel mai important exercițiu de adaptare pentru toate industriile, iar flexibilitatea a devenit extrem de importantă pentru angajații din toate domeniile, a menționat Andreea Voinea, Director Executiv Resurse Umane BCR, în cadrul evenimentului BCR Expert HUB.

În instituția de credit lucrează în mare parte în sistem de teleworking din martie 2020, iar anul acesta banca a lansat programul Smart Work, prin care revizuiește întregul ecosistem de lucru pentru a oferi mai multă flexibilitate angajaților și construiește programe care adresează noul context de muncă pe baza a 4 piloni strategici: Leadership și cultură; Colaborare și productivitate; Tehnologie și procese; Mediul de lucru și Wellbeing.

”Schimbările incluse în programul Smart Work au avut ca punct de pornire dorințele și preferințele angajaților, precum și cele mai bune practici din companiile din România, din străinătate și din Grupul Erste. 90% dintre angajații BCR au spus că vor să aibă mai multă flexibilitate în modul de lucru. Angajații BCR își doresc să lucreze în medie 45% de acasă”, a subliniat Andreea Voinea.

Începând din luna iunie, angajații BCR din rețea au început să lucreze în sistem hibrid, iar colegii din centrală vor începe din luna septembrie. Colegii din rețea (atât segmentul de retail, cât și cel corporate) au posibilitatea de a lucra de acasă 1 zi pe săptămână sau 1 zi la două săptămâni, în funcție de domeniul în care activează. Soluția hibridă propusă de BCR pentru angajații din sediul central presupune posibilitatea de a lucra de acasă minim 1 zi și maxim 3 zile pe săptămână în funcție de specificul activității.

BCR plănuiește, de asemenea, în cadrul programului Smart Work, să implementeze schimbări ale politicii de lucru și de călătorie, să crească investițiile în programe de wellbeing și organizează cursuri de pregătire pentru manageri, pentru o mai bună organizare a echipelor la distanță.

”Accelerarea digitalizării, care a venit odată cu pandemia, a crescut importanța joburilor cu valoare adăugată mai mare, care necesită competențe superioare, dar și cererea pentru angajați care sunt capabili să gestioneze situații complicate. A crescut, de asemenea, importanța locurilor de muncă din IT și data science. Piața de muncă a devenit una globală, numeroase companii alegând să angajeze oameni complet remote. Este un avantaj pentru România, care se dovedește ofertantă în acest sector de muncă”, a mai precizat Andreea Voinea.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)