Antreprenorul din Romania are 45-49 de ani, detine o societate comerciala cu raspundere limitata (SRL) cu 5-20 angajati si isi foloseste telefonul pentru a realiza operatiuni de schimb valutar, potrivit unei analize realizata de compania Akcenta. In tarile in care este prezenta, AKCENTA lucreaza cu companii care au intre 5 si 300 de angajati, care sunt cel mai frecvent organizati, din punct de vedere juridic, in societati cu raspundere limitata. Din punct de vedere al numarului de angajati, companiile cehe care folosesc servicii de schimb valutar sunt celemai mari, avand in medie 20-100 de angajati, fiind secondate de cele poloneze, cu o medie de 30-40 de angajati. Companiile din Ungaria si cele din Romania, unde AKCENTA si-a anuntat oficial lansarea in luna mai, au in medie 15-30 de angajatisi, respectiv, 5-20 angajati.

Pe toate pietele unde AKCENTA este prezenta, societatea cu raspundere limitata este forma de organizare cea mai utilizata de catre antreprenori. Pe langa SRL-uri, serviciile de schimb valutar mai sunt frecvent folosite si de societatile pe actiuni din Cehia sau de PFA-urile din Polonia.

“Companiile cu care lucram sunt in principal intreprinderi mici si mijlocii orientate catre activitati de export-import. IMM-urile folosesc cel mai des servicii de schimb valutar cu aplicarea ulterioara a platilor internationale. De asemenea, clientii folosesc din ce in ce mai des si serviciile de acoperire impotriiva riscului fluctuatiei ratei de schimb valutar”, afirma Theodor Stefanovici Director comercial la Akcenta.

 

In ceea ce priveste domeniile de activitate ale clientilor AKCENTA, companiile din Romania care folosesc serviciile de schimb valutar au activitati in sectoare precum materiale de constructii, mobilier sau fructe si legume. In Ungaria,  principalele domenii sunt produse textile, termopane si tamplarie, in timp ce companiile din Polonia si Ungaria care folosesc schimb valutar deruleaza operatiuni in domenii precum logistica – transport, alimente sau utilaje. Pe de alta parte, dintre clientii AKCENTA fac parte si companii cu un domeniu de activitate mai putin obisnuit, cum ar fi polonezii care se ocupacu importul de bondari.

Antreprenorii romani: schimba mai ales Euro si zloti, primesc bani din Austria si Italia si fac plati mai ales in Europa

Avand in vedere ca moneda comuna europeana este Euro, nu este o surpriza ca aceasta este si cea mai folosita valutain cadrul tranzactiilor realizate de antreprenorii din Cehia, Polonia, Ungaria si Romania.

Atunci cand este vorba de schimburi valutare, cele mai utilizate valute de catre antreprenorii romani sunt Euro si zloti. Polonezii fac conversie monetarain principal din Euro, USD si coroane cehesti, in timp ce cehii schimba mai ales Euro si dolari americani. Antreprenorii din Ungaria folosesc cel mai mult tranzactii de schimb valutar pentru a schimba Euro.

Companiile din Romania primesc cel mai des bani din Austria si Italia si fac plati in special catre entitati din Polonia, Ungaria, Italia sau Olanda. 

Companiile din Germania fac plati catre Polonia si Ungaria, polonezii receptionand si plati din Cehia sau Marea Britanie, in timp ce antreprenorii unguri mai primesc plati si din Slovacia. Atunci cand vine vorba de trimiterea de valuta, companiile poloneze platesc in special catre firme din Germania sau Franta (intra-comunitar) si China (extra-comunitar). La randul lor, cehii primesc si trimit plati in Uniunea Europeana, dar opereaza plati si extra-comunitar, in special in China.

Cehii folosesc cel mai mult internetul pentru a face plati. Polonezii, ungurii si romanii prefera telefonul

Pentru a realiza operatiuni de schimb valutar, in special plati, antreprenorii din CEE folosesc cu precadere apelul telefonic si platforma online AKCENTA. Mai mult de jumatate dintre antreprenorii cehi (55%) care platesc folosind serviciile de schimb valutare ale AKCENTA fac acest lucru prin intermediul platformei online, in timp ce 45% folosesc apelul telefonic pentru a ordona realizarea de plati.

Desi folosesc in principal telefonul ca metoda de ordonare a platilor, antreprenorii din Romania sunt pe locul secund in CEE atunci cand vine vorba de utilizarea platformei AKCENTA de tranzactionare online, 32% apeland la ea pentru a face plati.

Majoritatea covarsitoare a antreprenorilor polonezi (83%) si unguri (70%) apeleaza la telefon pentru a realiza platile prin intermediul AKCENTA, numai 17% dintre polonezi si 30% dintre unguri realizand plati prin intermediul platformei de tranzactionare online.

Atunci cand acceseaza site-ul AKCENTA, majoritatea clientilor companiei din Romania, Ungaria, Polonia si Cehia fac acest lucru de pe calculatoare (85%), desi o parte (15%) acceseaza site-ul si de pe dispozitive mobile. Polonia este tara unde dispozitivele mobile sunt cele mai utilizate, circa 40% dintre clientii AKCENTA consultand site-ul companiei de pe un astfel de dispozitiv .

AKCENTA deruleaza activitati pe piete din Europa Centrala, cum sunt  Cehia – unde este activa din 1997 – , Slovacia, Polonia, Ungaria si Romania, avand in total  un numar de 25 000 clienti.

AKCENTA functioneaza in Romania sub o licenta de operare emisa de Banca Nationala a Cehiei si, ca rezultat al unui proces de notificare, in conformitate cu art. 17 si 25 din Directiva privind serviciile de plata (Payment Service 2007/64 / CE), are aprobarea Bancii Nationale Romane de a oferii serviciile AKCENTA clientilor din Romania. Activitatea AKCENTA este confirmata in registrul oficial public al Bancii Nationale a Romaniei

Despre AKCENTA

AKCENTA este o institutie financiara non-bancara, cea mai mare institutie de plata de acest tip din Cehia si din Europa Centrala Compania este specializatain schimb valutar, plati internationale si operatiuni de acoperire pentru firme si institutii.

 

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)