Serviciile bancare online nu mai reprezintă o noutate, au devenit tradiționale pentru bănci și sunt folosite de tot mai multe persoane. Însă pe măsură ce tehnologia avansează acestea trebuie fi îmbunătățite și personalizate pentru a îndeplini așteptările tot mai mari ale clienților. Serviciile online trebuie să devină tot mai simple și mai rapide, dar în același timp fluide și flexibile.

Cu noi reglementări în vigoare, fintech-urile vin în întâmpinarea băncilor tradiționale cu o ofertă de servicii IT, inteligente și ușor de utilizat. Astfel ajută la diminuarea presiunii pe care o au băncile pentru îmbunătățirea canalelor bancare digitale și totodată le permite integrarea și vânzarea rapidă și fără cusur a acestora, punând la dispoziție întreaga experiență personalizată la nivel global.

Procesul de adaptare digitală la cerințele pieței este dificil de realizat, în special pentru băncile tradiționale, care au multe proceduri în vigoare și multe soluții IT diferite, adesea inflexibile iar întârzierea implementării unor noi soluții va afecta cu siguranță vânzările.

Ce ar trebui să facă băncile în această situație?

Potrivit Boston Consulting Group, vânzările digitale reprezintă un nou punct de referință, care este crucial pentru bănci și următorul pas logic în cursa către digitalizare. Acum, de fiecare dată când clienții vizitează o sucursală, își accesează aplicațiile bancare de 50 până la 80 de ori. Ceea ce ar face diferența față de alte bănci, care au un punctaj scăzut în ceea ce privește experiența digitală, este un motor care să se adreseze diferitelor niveluri comerciale, pe baza analizei datelor de operațiuni de marketing, interacțiuni și realizarea vânzărilor. Băncile care sunt lider în domeniu sunt de asemenea conștiente de faptul că experiențele personalizate ale clienților și utilizarea crescută a inteligenței artificiale (IA) sunt esențiale pentru succesul lor. Băncile beneficiază de unele avantaje concrete datorită IA, aceasta permițându-le în același timp să fie mai relevante pentru clienți.

În primul rând, IA poate analiza comportamentul clienților și poate forma perspective pentru a prezice dezabonarea și / sau clienții care ar putea fi motivați să cumpere un anumit produs. Cu IA, băncile pot recomanda produse în funcție de situația și comportamentul clientului în mod automat, la fel ca un mic asistent informat care ar putea sugera fie un împrumut, un card de credit sau un pachet de produse pentru clientul băncii. Mai mult, IA permite un nivel mai ridicat de personalizare și îndeplinire la timp a așteptărilor clienților. Din punct de vedere comercial, băncile beneficiază adesea de utilizarea IA în ceea ce privește detectarea anomaliilor pentru a preveni frauda, spălarea banilor și multe altele.

Se poate lucra inteligent și ușor printr-un omnicanal bancar cu capacitate IA.
Cu siguranță v-ați pus la un moment dat aceste întrebări:
• Câte grupuri de clienți există pe baza comportamentului acestora?
• Care sunt caracteristicile lor?
• Care sunt clienții campioni și pentru care dintre aceștia puteți face mai mult?
• Care sunt șansele ca, în următoarea perioadă, clientul să solicite și să folosească un anumit produs bancar?
• Care clienți ar putea pleca?

Ajungând mai degrabă să cunoașteți decât să ghiciți comportamentul clienților, vă puteți spori vânzările și eforturile de marketing într-un mod corespunzător. În loc să vă copleșiți clienții cu o ofertă generică sau irelevantă, care să conducă la o satisfacție slabă din partea clienților și dezabonarea acestora, puteți stabili care clienți ar fi interesați de oferta curentă și să țintiți doar segmentul relevant. Acest lucru se poate realiza prin segmentarea comportamentală și sistemul de recomandări, integrate în soluțiile bancare omnicanal din portofoliul digital Asseco SEE – Digital Edge și Digital Origination.

Activate de inteligența artificială, aceste soluții bancare digitale oferă o experiență excelentă și unificată pe toate canalele, cu un catalog de produse inteligente, activat de IA și o varietate de funcții de autoservire. Cu o caracteristică puternică, care recomandă următoarea cea mai bună ofertă special adaptată pentru client, banca va avea mai mult succes în vânzarea produselor și serviciilor, folosind informații bazate pe date.

Veți putea grupa clienți similari pe baza comportamentului lor pentru a facilita o mai bună gestionare a campaniei, să identificați grupul de clienți interesați de un produs specific, să creați segmente de la cei mai activi, la cei inactivi și care au nevoie de un mic stimulent pentru a acționa. Pe baza comportamentului clienților similari, precum și pe frecvența utilizării produsului / serviciului la nivel de client, puteți prezice, de asemenea, interacțiunea viitoare a clientului cu banca dvs. în ceea ce privește produsele și serviciile pe care este probabil să le utilizeze. Abordarea avansată de targetare vă permite să plasați oferta potrivită la momentul potrivit pentru clienții dvs., ceea ce duce la rate de conversie și venituri mai mari. O mai bună înțelegere a clienților dumneavoastră va duce, în cele din urmă, la identificarea oportunităților pentru creșterea afacerii.

O experiență minunată cu servicii bancare digitale pe toate canalele

Cine dorește să depășească provocarea digitală și să rămână în vârful industriei bancare este necesar să ofere clienților săi o experiență digitală constantă cu aceleași UI și UX – indiferent de canalul pe care îl utilizează pentru serviciile bancare. Cu Digital Edge și Digital Origination de la Asseco, vor dispune de noi posibilități de operare într-un mod complet reinventat mulțumită setului complet de aplicații pentru puncte de contact (WEB, mobil, bancomat, asistent etc.) și capacități ample de implicare digitală, toate acceptate și conectate la un singur hub.

În plus, aceste produse vor spori, de asemenea, numărul de vânzări digitale cu un proces ușor de utilizat, automatizat și cu finalizare rapidă. Cu ajutorul unui produs de vânzare și subscriere special conceput pentru vânzări online remarcabile de produse bancare, nu a fost niciodată mai ușor pentru atragerea noilor clienți și creșterea numărului vânzărilor. Tehnologia care este deja disponibilă, actualizată și în funcțiune, asigură un proces simplificat și o experiență de utilizator îmbunătățită.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)