Clientii CEC Bank, dar si cei ai altor banci autohtone, au fost victimele unui atac phishing fara precedent. Practic, aproximativ 17.000 de carduri VISA administrate de CEC Bank au fost blocate de institutia de credit, din motive de securitate. Potrivit reprezentantilor CEC Bank, informatiile despre conturi au fost compromise, cel mai probabil prin intermediul internetului, acest lucru ducand la decizia de a bloca conturile ca o masura de precautie. ”Banca a primit sesizari oficiale conform carora informatiile aferente unui numar de carduri emise de institutii financiare din Romania si din strainatate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internationale. In scopul protejarii disponibilitatilor banesti ale clientilor si in conformitate cu prevederile contractuale, CEC Bank a aplicat masura de blocare si re-emitere card si cod PIN, fara cost, pentru un numar de carduri din portofoliul propriu. Ne cerem scuze pentru inconvenientele create, dar in conformitate cu cele mai sus mentionate, actiunea are ca scop protejarea clientilor bancii in fata unor eventuale pierderi financiare. Mentionam ca atacul nu a vizat doar cardurile CEC Bank si nu se datoreaza eventualelor vulnerabilitati ale sistemului operat de banca. Disponibilitatile banesti ale clientilor nostri sunt in siguranta”, se precizeaza intr-un comunicat de presa al CEC Bank.

Florin Danescu: Nu stim cate banci au fost afectate

Florin Danescu, presedinte executiv la Asociatia Romana a Bancilor, a declarat, pentru Realitatea TV, ca nu se stie cate banci romanesti au fost afectate de acest atac tip phishing, insa recunoaste ca s-au primit sesizari de la mai multe banci. Acesta a tinut sa-i linisteasca pe clienti si a a firmat ca “banii sunt in siguranta”. Chiar daca Florin Danescu nu a avrut sa faca cunoscute numele bancilor implicate, pentru a nu lansa o isterie in randul clientilor, domnia sa ii linisteste: “suntem in situatia de a aduna datele si ii asiguram pe clienti ca se lucreaza in sistem de urgenta”. Fara sa aflam nimic concret, fara sa cunoastem dimensiunile acestui atac, bancherii incearca sa tina sub control, deocamdata, datele concrete si sa minimalizeze pagubele.

Catalin Cretu, Visa: posesorii de carduri fraudati primesc banii inapoi

Catalin Cretu, director general al Visa Europe pentru Romania, spune ca posesorii de carduri victime ale fraudei, ca urmare a unei brese de securitate in baza de date a unui procesator din Europa, vor primi banii inapoi, in conformitate cu termenii si conditiile bancii emitente. “Visa Europe a fost informata de probabilitatea unei brese de securitate in baza de date a unui procesator din Europa. S-a deschis o ancheta in acest sens si lucram indeaproape cu bancile pentru a ne asigura ca posesorii de card sunt protejati. Intrucat ancheta este in curs de desfasurare, nu putem oferi mai multe informatii in acest moment. In cazuri ca acesta, rolul nostru este de a sprijini investigatia derulata si de a proteja detinatorii de carduri. Posesorii de carduri trebuie sa fie atenti la conturile lor si sa raporteze bancii emitente orice activitate suspecta sau neobisnuita. Posesorii de carduri care sunt victime inocente ale fraudei isi vor primi banii inapoi, in conformitate cu termenii si conditiile bancii care le-a emis cardul”, a afirmat Cretu.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)