Multi bancheri si analisti au dat definitii si au vorbit despre “digital banking”. Au organizat seminarii, in incercarea de-a le explica oamenilor definitia bancii digitale. La final au inteles ca nu definitia conteaza, ci rezultatul. O banca digitala este pentru client. Este o banca cu viziune, care cunoaste clientul si este gata sa-i ofere ziua ce a cautat online noaptea. Bancile au continuat sa transforme ofertele lor corporate si retail in solutii digitale multichannel. Ele vor continua sa aduca inovatii in scopul de a oferi cea mai buna experienta clientilor.

Principala forma de mobilizare a clientului este prin social media. Clientul va accesa consilierul bancar prin videolink, de pe telononul mobil. De aici parerile sunt impartie: este sau nu nevoie de contactul uman? Vrea sau nu clientul sa vorbeasca cu un robot? Se va ajunge sa se renunte total la componenta umana?

Despre banca viitorului se vorbeste tot mai mult si in Romania

Septimiu Tulpan, Presedintele Comisiei de Carduri din cadrul Asociatiei Romane a Bancilor, declara de curand la conferinta organizata de BankingNews.ro  –  ”Banking Innovation Lab. –  ca in Romania disparitia factorului uman va fi foarte greu de aplicat. De ce?

Bancherii au identificat pentru moment doua motive. Discrepanta dintre urban si rural si obiceiul clientului roman de a fi in fata unei entitati umane. Romanului ii place sa fie ascultat, inteles, pune mare pret pe omul din fata ghiseului.

“In Romania, aplicatiile tehnologice din industria bancara difera foarte mult intre urban si rural sau intre diferite regiuni istorice”, a declarat Septimiu Tulpan. “Cei din marile aglomerari urbane si cei din zonele mai dezvoltate din punct de vedere al businessului vor adopta mai repede noile tehnologii. In timp ce zonele rurale sau zonele mai slab dezvoltate din punct de vedere al industriilor si serviciilor vor adopta mult mai greu aceste noi solutii. Si banca clasica, cu sucursala cu oameni, va ramane inca o perioada lunga in aceste zone”, a precizat Septimiu Tulpan.

In unele tari, telefonul mobil deja a luat locul sucursalelor bancare: e mult mai usor sa faci plati, oriune te-ai afla, mai explica reprezentantul ARB.

Banca digitala va deveni o realitate in Romania in urmatorii cinci ani, iar dispozitivele mobile vor ramane in centrul atentiei

„In Romania, momentan legislatia nu permite infiintarea unei banci digitale, dar in viitor se va implementa. Vom fi la volan si o sa putem sa solicitam un credit de pe telefonul mobil. In cinci ani cred ca vom avea o banca digitala in Romania; amenintarea vine de foarte aproape in acest sens, din Polonia, unde exista o astfel de banca, axata pe digital, si care a intrat de curand in Romania”, a declarat Florin Branici, Deputy Manager Alternative Channels Division, Alpha Bank, la conferinta Banking 2.0, organizata de wall-street.ro.

Citeste cel mai recent raport  – Digital Banking Trends and Predictions

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)