[dropcap]B[/dropcap]anca Transilvania a fost in ultimele zile tinta unor atacuri informatice, pagina de acces a serviciului de Internet Banking a institutiei de credit a fost clonata  intr-o tentativa de phishing. Banca Transilvania subliniaza ca au fost luate masuri de contracarare a acestor atacuri.

”Banca Transilvania gestioneaza, prin departamentele sale specializate, tentativele de phishing care au fost inregistrate in aceste zile. Au fost luate masuri de contracarare a acestora, asa incat nu au fost inregistrate pierderi, iar securitatea clientilor nu a avut de suferit. Banca Transilvania nu a solicitat si nu va solicita, prin intermediul e-mail-ului, informatii cu caracter confidential”, se arata intr-o scrisoare adresata propriilor clienti.

Pentru a nu deveni victime ale atacurilor de tip phishing, Banca Transilvania recomanda urmatoarele:
* nu accesati link-uri din cadrul e-mail-urilor nesolicitate sau trimise de catre persoane necunoscute, in special cele care par sa fie trimise de banca;
* nu accesati/descarcati fisiere atasate, primite prin intermediul e-mail-ului, nesolicitate sau primite de la persoane necunoscute, in special cele care in aparenta sunt trimise de banca;

* accesati BT24 Internet Banking doar de pe adresa web a bancii sau prin introducerea adresei in bara de adresa din cadrul browserului, folosind intotdeauna de tastatura si nu un anumit link;

* verificati in bara de adresa din cadrul browser-ului daca adresa existenta este cea a serviciului de Internet Banking cunoscuta;
* verificati faptul ca aveti o conexiune criptata (HTTPS) cu site-ul Internet Banking BT24 si ca detinatorul certificatului digital aferent acesteia este Banca Transilvania
* urmati cea mai buna practica de securitate a PC-ului de unde are loc logarea: asigurati-va ca are instalate solutii anti-virus si anti-spyware, iar acestea sunt actualizate regulat; nu salvati elementele de autentificare in aplicatia Internet Banking in memoria calculatorului; parolele trebuie sa aiba complexitate ridicata (sa contina litere mici, mari, numere si caractere speciale) si sa fie schimbate periodic.

ING Bank promoveaza un set de masuri de siguranta impotriva atacurilor informatice

[dropcap]S[/dropcap]i ING Bank a transmis in aceste zile tuturor clientilor o informare scrisa despre masurile de siguranta impotriva atacurilor informatice. ”Cu totii stim ca activitatea infractionala se intensifica iar modalitatile de frauda in mediul online sunt mai complexe si mai sofisticate. Bancile fac in permanenta eforturi pentru a proteja datele clientilor. Succesul acestor eforturi depinde in mare masura si de o atentie sporita si un comportament precaut din partea clientilor. Institutiile bancare isi pot proteja clientii de tentative frauduloase in conditiile in care acestia nu isi ofera datele personale unor terte parti, nu autorizeaza tranzactii nesolicitate si iau masuri de protectie a computerului impotriva virusilor. In procesul de monitorizare a activitatilor de phishing, am identificat noi forme de atac informatic, care vizeaza computerele infectate in urma activitatii curente de navingare pe internet”, avertizeaza reprezentantii ING Bank.

Totodata, ING Bank prezinta set de masuri de siguranta pe care ii sfatuieste pe clienti sa le aiba in vedere atunci cand efectueaza tranzactii online:
* In aplicatia Home’Bank, vi se solicita doar semnarea operatiunilor initiate de Dvs.
Daca vi se cere introducerea unui cod de semnare fara ca Dvs. sa fi initiat vreo tranzactie (adica introducerea codului de raspuns obtinut prin apasarea tastei S la digipass sau codul primit prin SMS), este posibil sa fiti victima unei infectari cu virus. In aceasta situatie, va recomandam sa nu continuati operatiunea si sa contactati banca;
* ING, si institutiile bancare in general, nu solicita niciodata printr-un mesaj e-mail/sms confirmarea datelor personale (ex: numarul cardului, data expirarii cardului, cod de autentificare sau semnare Home’Bank, PIN, parola, etc.);
* Pentru orice operatiuni prin intermediul Home’Bank, deschideti intotdeauna site-ul prin introducerea adresei www.homebank.ro (nu utilizati linkuri trimise prin email).

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)