Dupa ce a anuntat un profit record, acum iese la “cumparaturi”. Banca Transilvania a avut in primele noua luni ale acestui an un profit net de 338,13 milioane lei, in crestere cu 40,8% fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar de ieri este oficial in cursa pentru preluare Volsbank Romania.

Tot anul au anuntat ca vor sa faca achizitii

Banca Transilvania (TLV) a anuntat miercuri ca negociaza preluarea pachetului integral de actiuni la Volksbank Romania, detinuta de grupul austriac Volksbank, DZ Bank AG / WGZ Bank AG din Germania si BPCE din Franta.”Banca Transilvania informeaza investitorii cu privire la faptul ca, in prezent, sunt in derulare negocieri cu privire la o potentiala achizitie de catre BT a pachetului integral de actiuni la Volksbank Romania. Precizam ca discutiile sunt in continuare in desfasurare si nu a fost semnat, pana la acest moment, niciun document angajant de catre BT cu privire la acest subiect”, se arata intr-un comunicat transmis de institutia de credit, miercuri, Bursei de Valori Bucuresti (BVB), scrie Mediafax.

Reprezentantii BT sunt increzatori referitor la formalizarea unor viitoare achizitii, fie vizand cumpararea unei banci, fie a unor portofolii care sa aduca valoare adaugata pentru Banca Transilvania, potrivit unui comunicat de presa al institutiei de credit.

Ce urmeaza?

Cele mai vizibile schimbari, daca tranzactia se va incheia, vor fi cresterea cotei de piata si a numarului de sucursale. Banca Transilvania va castiga cota de piata si va “sufla in ceafa” locului doi – BRD. Acum banca are o cota de 8,9% iar prin achizitia activelor Volksbank, Banca Transilvania acumuleaza 13%, cota de piata pe care o detine in prezent BRD.

Si numarul sucursalelor se va modifica. Daca tranzactia se va incheia, noua banca va avea din 2015, 688 unitati bancare in Romania (138 Volksbank; 550 Banca Transilvania).

Gabriela DINU

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)