Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania

Românii au continuat să aibă planuri în acest an, aproape 63.000 de credite fiind acordate de Banca Transilvania în primele 3 luni ale anului, în valoare de 6.357 milioane de lei. 61% este creșterea creditelor față de primul trimestru din 2021, se arată în comunicatul de presă despre rezultatele financiare din perioada ianuarie-martie 2022, remis de bancă. Banca Transilvania a consemnat o creștere de 2,5 miliarde lei a soldului de credite, însemnând +5%, în comparație cu finalul anului trecut.

Numărul de clienți a continuat să crească, așa încât cu BT lucrează peste 3,6 milioane de clienți, dintre care 3,3 milioane sunt persoane fizice și 390.000 sunt companii. Operațiunile băncii au înregistrat creștere solidă: numărul tranzacțiilor clienților persoane fizice și companii, prin toate canalele BT, +35% față de perioadă similară a anului trecut. În perioada analizată, Banca Transilvania a lansat Code Crafters, companie prin care își crește capacitatea de dezvoltare a soluțiilor IT.

Activele Grupului Financiar BT au ajuns la finalul primului trimestru din 2022 la 128,3 miliarde lei, iar creditele nete au crescut până la 58,6 miliarde lei. Depozitele clienţilor au ajuns la 107,42 miliarde lei – dintre care 71,77 miliarde lei sunt economiile persoanelor fizice, iar 35,65 miliarde lei, depozitele companiilor, oferind un raport credite/depozite de 58,4%.

Profitul net consolidat al Grupului BT este de 400,33 milioane lei, din care cel al băncii este de 307,52 milioane lei. Subsidiarele şi participațiile de capital au contribuit cu aproximativ 92,82 de milioane de lei la profitabilitatea BT. Eficienţa operaţională a băncii a atins nivelul de 50,64%, calculat cu un impact anualizat al contribuției la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare (FGDB) şi la Fondul de Rezoluţie.

• Venitul net din dobânzi a băncii a crescut cu 22% față de primul trimestru din 2021, pe fondul creșterii creditării.
• Venitul net taxe și comisioane a crescut cu 21%, pe fondul creșterii activității BT.
• Costul cu contribuția băncii la FGDB a crescut cu 75%, la 143 de milioane lei, impactând negativ rezultatul din primul trimestru al acestui an.
• Banca a menținut politica de provizionare foarte prudentă.

„România a început anul plin de incertitudini și mai provocator ca oricând. 2022 a venit cu turbulențe macroeconomice, cu o situație geopolitică regională complicată, creșteri de prețuri și probleme logistice. În acest context, Banca Transilvania a dovedit că poate susține, indiferent de context, planurile clienților săi, atât prin finanțări care au crescut, cât și prin investiții în tehnologie. Activitatea și veniturile băncii sunt peste estimări și peste buget, iar rezultatul net este în linie cu bugetul. Ne bucură că românii și-au continuat planurile, iar BT a crescut susținut creditarea și operațiunile”, a declarat Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.

Rata expunerilor neperformante, conform indicatorului EBA, este de 2,91% la 31 martie 2022. Gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante conform standardelor EBA este de 179%. Solvabilitatea este de 21,23% şi cuprinde profitul aferent trimestrului încheiat.

Continuarea digitalizării la Banca Transilvania

• Banca are aproape 3 milioane de clienți unici digitalizați.
• BT Pay a atins borna de 2 milioane de persoane care folosesc aplicația. Fiecare al doilea card emis de Banca Transilvania este în format digital, înrolat în BT Pay. Anul a venit și cu lansarea unei noi funcționalități în BT Pay, overdraft 100% online.
• Pentru antreprenori, banca a lansat BTPOS App, care transformă dispozitivul cu sistem de operare Android al unui comerciant în POS care acceptă plăți contactless cu cardul, telefonul sau cu alte accesorii de plată. 43.000 de firme au peste 80.000 POS-uri BT.
• A crescut numărul de carduri emise: banca a ajuns la 4,8 milioane de carduri în portofoliu, dintre care peste 570.000 sunt carduri de credit.

Finalizarea tranzacției dintre Grupul Țiriac și Banca Transilvania în ceea ce privește Țiriac Leasing este estimată în prima parte a anului. Banca Transilvania a anunțat acordul de achiziție în ianuarie 2022. Pe de altă parte, integrarea Idea::Bank în Grupul BT a continuat în prima parte a anului, iar banca a anunțat primele sale servicii disponibile pentru clienții Idea. Integrarea este în desfășurare până în 13 iunie a.c., când va fi finalizată cesiunea către BT a contractelor încheiate de Idea::Bank cu clienții săi.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)