Western Union si Banca Transilvania au lansat serviciul de transfer de bani prin Mobile Banking, o premiera pentru Romania, anunta banca. Noul serviciu permite trimiterea si primirea de bani prin Western Union Money Transfer in si din Romania si/sau strainatate prin BT24 Mobile Banking, mBT24 (www.bt24.ro) al Bancii Transilvania. Astfel, clientii bancii pot opta sa faca transferuri financiare direct de pe telefonul lor mobil, banii ajungand sau putand fi primiti in doar cateva minute din rețeaua de 515.000 de locatii ale Agentilor Western Union din 200 de tari si teritorii din intreaga lume.

„Vedem ca tot mai mulți consumatori iși doresc sa utilizeze sau utilizeaza deja noile tehnologii cand primesc sau trimit bani. Astfel, transferurile de bani Western Union pe canalele electronice in cadrul bancilor au cunoscut o crestere de peste 50% in 2012 la nivel global. Prin lansarea transferurilor de bani prin Mobile Banking extindem și facilitam accesul clienților din Romania la serviciile Western Union, in linie cu strategia noastra globala de evolutie intr-o companie multi-canal, multi-produs. Ne dorim sa punem la dispoziția consumatorului accesul digital la serviciile Western Union, alaturi de serviciul nostru clasic de transfer de bani”, spune Gabriel Sorbo, Director Regional Western Union Italia, Spania, Romania, Grecia, Bulgaria, Portugalia, Malta si Cipru.
Serviciul este accesibil clientilor Bancii Transilvania 24/7, putand fi folosit de cei care care au un cont deschis in Lei, Euro si/sau USD. Clientii pot trimite bani atat in strainatate, in reteua globala Western Union din peste 200 de tari si teritorii din lume, cat si in Romania, direct din conturile personale, prin serviciul Mobile Banking mBT24. Se pot, de asemenea, primi sume de bani trimise prin Western Union din reteaua internationala sau locala, care vor fi virate direct in conturile personale ale destinatarilor.
„Datorita parteneriatului cu Western Union lansam inca un serviciu in premiera pentru Romania, continuand sa venim astfel cu solutii pentru ca transferul de bani oriunde in lume sa fie tot mai accesibil. in 2012, am lansat – tot in premiera nationala – serviciul de transfer de bani prin Internet Banking, iar in 2010 am marcat o premiera mondiala, prin lansarea serviciului de transfer de bani prin bancomat” – declara Ömer Tetik, director general, Banca Transilvania.
in cazul trimiterilor de bani prin serviciul de Mobile Banking mBT24, intr-o prima faza, clienții pot efectua transferuri catre beneficiarii pre-definiți pe Gold cardul Western Union. in faza a doua, estimata sa fie implementata pana la sfarșitul acestui an, va fi lansata și o aplicație pentru  smartphone și tablete care va permite transferul catre orice beneficiar, in cazul trimiterilor de bani.
Gold!card, emis de Western Union, ajuta la identificarea, in BT, a unei persoane inregistrate anterior in sistemul de transfer de bani al Western Union, tranzactia avand loc astfel mult mai rapid.
Cum functioneaza noul serviciu Western Union de transfer de bani prin Mobile Banking:
Serviciul se acceseaza de pe un telefon mobil, browser-based (www.bt24.ro) și funcționand pe majoritatea tipurilor de telefoane mobile (standard și smart phone). Accesul se face pe baza de user și parola – aceleași ca in cazul folosirii serviciului de internet banking – sau pe baza de token. Autorizarea tranzacției la final se face la userii care au token, pe baza de token, iar la userii care au autorizare pe SMS, pe baza de parola.

Pentru a trimite bani prin serviciul Western Union prin Mobile Banking – mBT24, clientii trebuie sa aiba un cont in Euro, USD si/sau Lei deschis la Banca Transilvania, sa dețina un telefon mobil si sa fie abonati la serviciul de Mobile Banking al Bancii Transilvania. De asemenea, clientii trebuie sa detina un gold!card emis de Western Union pentru a putea selecta beneficiarul transferului dintr-o lista predefinita. in vederea efectuarii tranzacției, clientii mai trebuie sa accepte termenii si conditiile aferente transferului, sa selecteze tara de destinatie, sa introduca suma transferata si valuta la destinatie.
Odata cu finalizarea tranzactiei, contul clientului este debitat cu suma trimisa si comisionul aferent tranzactiei:
·    Comisioanele aferente tranzactiei sunt prezentate pe site-ul Bancii Transilvania,  http://www.bancatransilvania.ro/persoane-fizice/western-union/banca-transilvania-si-western-union/
·    Aceste informatii pot fi vizualizate și pe extrasul de cont pentru a sti exact cu ce suma a fost debitat contul.
·    Banii trimisi vor fi disponibili la destinatie in cateva minute, conform termenilor si conditiilor serviciului.

Pentru a primi bani prin prin serviciul Western Union Mobile Banking – mBT24, destinatarul trebuie sa aiba un cont in Lei si/sau Euro sau USD la Banca Transilvania, sa fie abonat la serviciul de Mobile Banking al Bancii Transilvania si sa cunoasca detaliile tranzactiei Western Union: MTCN-ul (Money Transfer Control Number), suma trimisa, valuta in care a fost trimisa si tara de origine.
Clientul trebuie sa selecteze serviciul Western Union, sa citeasca si sa accepte termenii si conditiile aferente transferului și sa introduca detaliile tranzactiei. Apoi banii sunt virati direct in contul sau:
·    Pentru tranzactiile pe teritoriul Romaniei, tranzactia va fi platita in aceeasi valuta in care a fost trimisa.
·    Pentru tranzactiile din strainatate catre Romania, contul clientului este creditat cu suma asteptata in valuta contului. in cazul in care suma primita este intr-o valuta diferita de valuta contului, aceasta va fi convertita in valuta contului la cursul de schimb al Bancii Transilvania.
o    Clientul poate opta pentru o noua operatiune de transfer sau poate sa isi retraga banii din cont de la unul dintre ghiseele bancii. in cazul in care detine un card bancar atasat la contul curent, poate alege sa isi retraga banii de la un ATM sau poate decide sa plateasca cu cardul la comerciantii acceptanti cu contravaloarea sumei respective, beneficiind de comision 0%.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)