In plina criza de “identitate” a sistemului bancar, ziarul Bursa vorbeste astazi despre aparitia unor noi banci. Institutiile financiare ce stau sa rasara, sunt initiativa ba a unui fost bancher, ba a unui “conglomerat”: SIF-urile. Iosif Pop, presedintele grupului “Imofinance” si cel care a pus bazele Bancii Transilvania in 1994, cauta investitori pentru infiintarea unei banci clasice de economii si depuneri, scrie Bursa, citind surse bancare. Acestea spun ca Iosif Pop vrea ca investitorii sa nu detina mai mult de 5% din capitalul social, fiecare. Tinta bancii ar fi sa atinga, in trei ani de la infiintare, o cota de piata de 3,5%, au adaugat sursele citate. Contactat de ziarul “BURSA”, Iosif Pop a precizat: “Nu fac niciun fel de declaratii despre intentii viitoare.”

O noua banca isi va face aparitia in sistemul bancar local, cu capital 100% autohton, sustine Bursa. Informatiile din piata arata ca initiativa i-ar apartine domnului Marinel Burduja, fostul vicepresedinte al Raiffeisen Bank, care s-ar afla in discutii cu Societatile de Investitii Financiare (SIF), avand sprijinul Bancii Nationale a Romaniei (BNR) pentru deschiderea unei banci de investitii autohtone. “Este vorba despre o banca de investitii, cu o selectie foarte riguroasa a plasamentelor, care sa finanteze companiile cu capital autohton”, potrivit surselor. Ideea este sa puna bazele unei banci “pur romaneasca”.
La final, aflam si adevarul: Contactat de ziarul “BURSA”, Marinel Burduja ne-a declarat ca nu este cazul, in prezent, pentru infiintarea unei banci autohtone. Domnia sa a explicat: “Este visul oricarui bancher roman sa puna bazele unei banci cu capital autohton. Acest lucru se va intampla la momentul oportun.

De ce sustine BNR o asfel de initiativa? Pentru ca sefii din BNR sufera

“Chiar si Adrian Vasilescu, consilier al Guvernatorului BNR, a declarat in luna iulie: “Sufar foarte mult, pentru ca nu avem un sistem de banci romanesti”, mai scrie Bursa.ro

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)