În România, 40% dintre consumatori consideră că produsele şi serviciile financiare seamănă între ele, indiferent cine este furnizorul lor, conform EY Global Consumer Banking Survey.

Mai mult, 50% dintre participanții români la studiu menționează că o experiență bancară mai bună reprezintă principalul motiv al deciziei de a schimba furnizorul principal de servicii financiare.

Astfel, modalitatea de interacțiune a clientului cu banca și calitatea acestei interacțiuni sunt esențiale în competiția pentru diferențiere.

Băncile pot să urmeze cinci paşi pentru a-și îmbunătăți modul în care interacționează cu clienții lor:

  1. Ghidarea și asistarea clienților pe parcursul interacțiunii cu banca indiferent de canalul ales, pentru a se asigura că aceştia pot obţine ceea ce își doresc prin intermediul canalului ales.
  2. Transformarea rețelei de sucursale pe măsură ce așteptările diverselor segmente de clienți se schimbă.
  3. Consolidarea canalelor mobile astfel încât să furnizeze ceea ce clienţii așteaptă de la ele, prin interfeţe intuitive şi multiple opțiuni.
  4. Investiția în instrumente de analiză inteligentă a datelor şi în marketing digital, pentru a asigura o anticipare mai precisă a nevoilor acestora și deci o adaptare mai rapidă a ofertei de produse.
  5. Măsurarea ratei de succes în satisfacerea nevoilor clienţilor, pe toate canalele bancare prin care se asigură interacțiunea client-bancă.
Editor BankingNews

Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.

Leave a Reply

  • (not be published)