Ikea a cladit un imperiu in industria mobilei. Din 1995 a inceput sa-si cladeasca un imperiu financiar, prin infiintarea unei banci – Ikanobanken, astazi Ikano Bank (rebranding efectuat in ianurie 2009). Ce insemana acest imperiu financiar-bancar? Inseamna sucursale bancare in 10 tari, 1.000 de angajati si un volum de afaceri (2013) de 5,3 miliarde de euro in Danemarca, Norvegia, Austria, Suedia, Olanda, Anglia, Polonia, Finlanda, Germania si Rusia.

Ikea, un nume inovativ. La fel si Ikano Bank

Banca propune un alt tip de bussiness: clientii nu sunt incurajati sa cheltuie, ci din contra, primesc recompense daca rezista tentatiei luxului.
Ikano a lansat vara trecuta, un joc in incercarea de a educa populatia! „Flappy Saver” e inspirat din succesul celui mai descarcat joc din lume, Flappy Bird, doar ca aduce cateva diferente mari, complet atipice pentru un produs de promovare al unei banci. Pentru un scor mare, jucatorii trebuie sa evite magazine de lux, bijuterii, brutarii sau magazine de pantofi si sa isi protejeze economiile depuse intr-o pusculita zburatoare. Flappy Saver e tintit in special catre tineri in ideea ca e de ajutor sa fie mai cumpatati si sa cheltuie cat mai putin posibil.

Banca Ikano isi construieste o imagine de institutie prietenoasa, interesata de sanatatea finantelor personale ale deponentilor, de capacitatea lor de a fi precauti. Ideea e ca oamenii sa faca cat mai multe economii si sa le tina la banca. Strategia functioneaza. In timp ce marii jucatori imping dobanzile in jos, banca se diferentiaza din ce in ce mai mult de competitie.

Cum ajuta Minionii economisirea? Ideea unei banci despre reciclare si implicit economisire

Iata cateva imagini despre cum incurajeaza banca suedeza economisirea: “dam sfaturi ingenioase si simple pe care le puteti folosi pentru a va face viata de zi cu zi mai usoara si, probabil, mai distractiva”. Banca isi atrage clientii prin reclame calibrate mementelor actuale, folosind pesonaje in “trend” dar si ideologii actuale, gen inclinatia oamenilor spre trecut, spre produse organice, spre un mediu curat si prientenos. Si totul pentru economisire. Nu creditare!  AICI

VEZI AICI

 

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)