Sectorul bancar, care finanteaza in proportie de 90% economia, a trecut printr-o transformare puternica dupa izbucnire crizei, bancherii renuntand la angajati pentru a reduce costurile. Si totusi, cati bani au cheltuit cu fiecare angajat pe timp de criza (cand majoritate bancilor au declarat pierderi)?

Un studiu Deloitte arata ca bancile au cheltuit in medie cu fiecare angajat circa 18.000 de euro (85.000 de lei) pe an in perioada 2008-2013, valoarea cheltuielilor fiind la un nivel relativ asemanator in fiecare an, chiar daca in acest interval de timp numarul angajatilor s-a redus cu 20%, potrivit unui studiu al companiei de consultanta.

„Cheltuielile de personal per capita sunt aproape de media regiunii, subliniind slaba productivitate a sectorului bancar in pofida scaderii numarului de locuitori si a deflatiei salariilor”, afirma analistii Deloitte.

Cheltuielile sunt similare cu cele din sistemele bancare din regiune, desi veniturile per angajat sunt de 74.000 de euro, cu 12% sub media regionala

Bancile din Romania au 1,4 milioane de euro (6,2 mil. lei) active bancare per angajat, sub media de 2,5 mil. euro a tarilor din Europa Centrala si de Est, in timp ce raportul venituri nete per angajat este de 74.000 de euro (330.000 lei), cu 12% sub media regionala, potrivit datelor dintr-un studiu realizat de compania de consultanta Deloitte si citat de Ziarul Financiar.

Aceste statistici subliniaza productivitatea mediocra a sistemului bancar local in pofida reducerii retelei de sucursale si a numarului de angajati din ultimii ani.

„Este vorba de intreaga dezvoltare a sistemului financiar din Romania in comparatie cu alte tari. La noi a inceput foarte tarziu, iar acest decalaj inca nu a fost recuperat, vorbim aici si de alti indicatori economici. Desi am avut un ritm de dezvoltare mai rapid, ne mai trebuie inca 15-20 de ani pana cand vom ajunge sa ne comparam cu media regionala”, a declarat analistul economic Aurelian Dochia pentru ZF.ro

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)