Daca parerea bancilor despre schimbarea Codului de procedura civila o cunoastem deja, ieri am aflat si parerea ANPC. Prezenti la seminarul BNR, acestia au fost singurii care au incercat sa aduca in discutii si interesele partii “adverse”: clientii. Reprezentantii de la Protectia Consumatorului sustin ca noile prevederi ale Codului de procedura civila trebuie “sa faca putina dreptate” pentru clientii a caror putere de negociere este mult mai redusa decat cea a bancilor.

In opinia dnului. Mihail Meiu, director Directia Armonizare Europeana, Strategii, Asociatii si Juridic din ANPC, “teama” privind pierderile pe care le-ar putea suferi sistemul bancar pe fondul introducerii in legislatie a prevederilor privind eliminarea clauzelor abuzive din toate contractele denota “ca sunt constienti ca au astfel de clauze”.

“Noi speram ca, odata cu intrarea in vigoare a noului Cod de procedura civila, se va putea face dreptate”, a declarat Meiu, adaugând ca puterea de negociere a clientilor e mult mai redusa decat cea a bancilor.

“Aceste clauze nu ar fi trebuit sa existe de la inceput. Ei (reprezentantii bancilor n.r.) isi pun problema cum sa facem sa-l convingem pe judecator ca a semnat in cunostinta de cauza”, a explicat Mihail Meiu, director Directia Armonizare Europeana, Strategii, Asociatii si Juridic, ANPC.

“Clientii nu au nicio posibilitate sa negocieze contractele. Personalul din sucursalele din provincie n-au voie sa modifice un rand din contract. Problema cu semnatul… Ei vor sa demonstreze ca un consumator are posibilitatea sa negocieze, insa noi credem ca puterea de negociere a unui consumator obisnuit si puterea de negociere a bancii nu se compara”, a explicat directorul de la Protectia Consumatorului.

Editor BankingNews

Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.

Leave a Reply

  • (not be published)