Creditarea privata continua sa scada in Romania, avand in vedere ca soldul imprumuturilor neguvernamentale acordate de institutiile de credit s-a redus in august fata de iulie, pentru a patra luna consecutiv, dupa ce, de la inceputul anului, doar doua luni au consemnat cresteri nominale in volumul creditarii, transmite Agerpres.

Potrivit datelor publicate, marti, de Banca Nationala a Romaniei, soldul creditului neguvernamental a scazut in august fata de iulie cu 0,1% (+ 0,2% in termeni reali), pana la nivelul de 213,56 miliarde de lei.

‘Creditul in lei a crescut cu 0,7% (1% in termeni reali), in timp ce creditul in valuta exprimat in lei s-a diminuat cu 0,7% (exprimat in euro, creditul in valuta a scazut cu 0,6%). La 31 august 2014, creditul neguvernamental a inregistrat o reducere de 3,8% (-4,6% in termeni reali) fata de 31 august 2013, pe seama majorarii cu 9% a componentei in lei (8,1% in termeni reali) si a diminuarii cu 11,5% a componentei in valuta exprimata in lei (exprimat in euro, creditul in valuta s-a redus cu 11,1%)’, precizeaza BNR.

Pe componenta in lei, in august fata de iulie, doar creditarea populatiei a inregistrat un avans, de 1,9%, in timp ce finantarea firmelor a scazut cu 0,2%. Pe componenta in valuta, la ambele categorii s-au consemnat scaderi lunare, cu 0,8% finantarea pentru populatie si cu 0,7% creditarea companiilor, mai reiese din datele BNR.

In schimb, creditul guvernamental a crescut in luna august 2014 cu 1,6%, pana la 80,3 miliarde de lei. ‘La 31 august 2014, creditul guvernamental a inregistrat o crestere de 9,3% (8,4% in termeni reali) fata de 31 august 2013’, mai reiese din datele BNR.

Masa monetara in sens larg (M3) a inregistrat la sfarsitul lunii august 2014 un sold de 242,8 miliarde de lei. Fata de luna iulie 2014 aceasta a crescut cu 0,9%, iar in raport cu august 2013, masa monetara s-a majorat cu 5,6% (4,8% in termeni reali), conform Bancii Centrale.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)