Bancile, agentiile de turism, comerciantii de produse electrocasnice si cei online sunt organizatiile care incalca cel mai frecvent drepturile consumatorilor, care au cea mai mare incredere pentru rezolvarea situatiei in ONG-uri de profil, avocati sau prieteni si rude, arata rezultatele Eurobarometrului care determina in ce masura consumatorii romani isi stiu drepturile.

Potrivit Eurobarometrului dat publicitatii, marti, de Reprezentanta Comsiei Europene la Bucuresti, 37% dintre consumatorii romani considera ca bancile sau alti furnizori de servicii de creditare nu respecta drepturile consumatorilor si legislatia in vigoare.

In consecinta, Uniunea Europeana a lansat campania pentru informarea consumatorilor “E dreptul tau! Actioneaza!”, pe parcursul careia, timp de un an de zile, romanii vor fi informati cu privire la drepturile pe care le au in Romania si in UE, in calitate de consumatori.

“Legislatia comunitara stabileste drepturi pentru consumatori, dar crearea cadrului legal este doar primul pas spre imputernicirea consumatorilor. Pentru ca aceste drepturi sa functioneze in practica, consumatorii din Romania trebuie sa le cunoasca, sa le sustina si sa stie unde sa se adreseze atunci cand au nevoie de mai multe informatii si sfaturi”, a declarat comisarul european pentru Sanatate si Consumatori, John Dalli.

El a mai precizat ca, potrivit Eurobarometrului, consumatorii romani cu varste intre 24 si 39 de ani, doresc in proportie de 79% sa afle mai multe informatii despre drepturile lor in situatia in care nu le place un produs comandat online, 78% dintre ei, atunci cand platile pentru creditul contractat pentru a-si achizitiona un autoturism sau un computer includ taxe sau costuri suplimentare neprevazute, iar 75% dintre cei chestionati, in cazul in care pachetul de calatorie se deosebeste de ce a fost promis in brosura.

Campania, in care Comisia Europeana investeste 800.000 de euro, se va axa pe trei teme majore, si, anume, garantia produselor, comertul online si pachetele de vacanta. Activitatile desfasurate includ publicitate TV, print si online, un website official, www.consumatoreuropean.ro, un program de dezbateri cu comunitatea de afaceri si evenimente publice in aeroporturi, centre de cumparaturi, supermarketuri si maternitati, activitati care se vor desfasura pe o perioada de 12 luni.

Contractul pentru implementarea campaniei a fost acordat in urma unei licitatii publice unui consortiu de companii conduse de Saatchi & Saatchi Romania. Ambasadorul campaniei va fi actrita Daniela Nane.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)