Volksbank a cerut din nou la Curtea de Justitie a Uniunii Europene sa fie verificata legalitatea unei legi din Romania, dupa ce a pierdut pe o sesizare similara in cazul OUG 50/2010. Guvernul si-a formulat punctul de vedere oficial (favorabil clientilor) prin intermediul Protectiei Consumatorilor si Ministerului Afacerilor Europene. Presedintele ANPC spune ca sunt 314 procese pe rolul instantelor care se vor solutiona dupa decizia CJUE, dar miza este mult mai mare: deciziile CJUE sunt izvor de lege pentru instantele din toata Uniunea Europeana, scrie ECONOMICA.NET

„In luna iune statul a castigat un proces impotriva unei banci la Curtea de Justitie a Uniunii Europene (CJUE), dupa sesizarea unei instante din tara. In urma castigarii acestui proces, dar si in alte spete similare, s-a solicitat opinia guvernului, punctele de vedere au fost formulate de Ministerul Afacerilor Europene si ANPC. Acest punct de vedere va constitui temeiul pentru actiunile urmatoare”, declara Bogdan Nica, presdintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, la sfarsitul sapamanii trecute. Nica face referire, in fapt, la doua cauze trimise la solutionare la CJUE: una care s-a transat in favoarea consumatorilor, dar pe o lege disparuta – OUG 50/2010 -, si una care se afla pe rol si se refera la o lege aflata in vigoare (193/2000) si care da tot mai multe drepturi consumatorilor. Guvernul Romaniei este de parere ca Volksbank a procedat gresit in momentul in care a crescut unilateral dobanda la credit unui client, fara sa existe clauze clar redactate care sa permita asta.

Guvernul nu ofera mai multe detalii asupra memorandumului aprobat. ANPC si Ministerul Afacerilor Europene au comunicat, la cererea ECONOMICA.NET, ca nu pot furniza continutul memorandumului, pentru ca cererea la CJUE este in curs de solutionare, si informatiile privind apararea Romaniei nu pot fi comunicate.

Legea atacata de Volksbank Romania a fost modificata in data de 3 august 2012, cand au fost introduse trei noi articole. De acum, ANPC sau o Asociatiile de protectia consumatorilor pot castiga in instanta modificarea tuturor contractelor care contin clauze abuzive ale bancilor de la o singura sesizare, fara sa fie mai fie nevoie ca toti consumatorii afectati de clauzele abuzive sa se adreseze separat sau in grup instantelor.

 

Integral aici

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)