BCR si Banca Transilvania sunt protagonistele unui duel interesant, mai putin obisnuit, purtat in mediul online pe reteaua de socializare Facebook. Cele doua institutii de credit lupta pentru suprematie pe Facebook, urmarind sa adune cat mai multe like-uri din partea utilizatorilor site-ului de socializare.

Concurenta dureaza de aproximativ doi ani, timp in care – rand pe rand – BCR si Banca Transilvania s-au putut lauda cu statutul de cea mai ”apreciata” banca de pe Facebook. Daca la finalul primului trimestru din 2013, Banca Transilvania ocupa primul loc in topul bancilor cu cei mai multi ”prieteni” pe Facebook (vezi aici), la o distanta destul de mare de BCR (cu peste 20.000 de aprecieri mai mult), acum BCR a reusit sa schimbe ordinea clasamentului recuperand diferenta si asumandu-si astfel rolul de lider pe Facebook.

Practic, cele doua institutii de credit sunt despartite de aproximativ 1.000 de aprecieri, BCR are aproape 280.000, in timp ce Banca Transilvania are circa 279.000 (trebuie specificat faptul ca numarul aprecierilor se modifica in timp real, de la un minut la altul, cifrele amintite fiind valabila duminica, 29.09.2013, in jurul orei 20.00).

Bancile au strans peste un milion de aprecieri pe Facebook

Bancile locale au reusit sa adune in ultimii trei ani peste un milion de aprecieri pe Facebook, chiar daca intervalul coincide cu cea mai grea perioada pentru institutiile de credit, avand in vedere problemele legate de clauzele abuzive si de criza financiara, care au erodat serios imaginea sistemului bancar.

Dintre cele aproximativ 1.050.000 de like-uri, mai mult de jumatate au fost obtinute de BCR si Banca Transilvania. Podiumul este completat, la o distanta considerabila, de ING Bank, care are aproximativ 142.000 de aprecieri.

Nicio alta banca nu a reusit sa depaseasca pragul psihologic de 100.000 de like-uri in afara de BCR, Banca Transilvania si ING Bank. O evolutie impresionanta a consemnat Raiffeisen Bank, care – in ultimele luni – a reusit sa adune aproape 60.000 de aprecieri, in conditiile in care la finalul primului trimestru din 2013 avea aproximativ 8.000 de like-uri. Parcursul execelent al Raiffeisen Bank a fost sustinut cu precadere de lansarea paginii de Facebook ”Viata fara cash”. De curand, si Volksbank a inaugurat pagina sa de Facebook, numarand deja 3.000 de aprecieri.

Topul bancilor dupa numarul de aprecieri pe Facebook

BCR – 280.000
Banca Transilvania – 279.000
ING Bank – 142.000
Garanti Bank – 82.000
Raiffeisen Bank (Raiffeisen Bank, Raiffeisen Comunitati si ”Viata fara cash”) – 66.000
BRD (BRD si BRD Student) – 52.000
UniCredit Tiriac Bank – 44.000
Piraeus Bank – 37.000
Credit Europe Bank (Credit Europe Bank si CardAvantaj) – 23.000
Millennium Bank – 12.000
Bancpost – 11.000
Intesa Sanpaolo Bank – 10.000
Credit Agricole Bank – 4.000
Volksbank – 3.000

* Cifrele sunt rotinjite, numarul aprecierilor modificandu-se permanent in timp real

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)