Cele două bănci pentru locuințe din România, BCR Banca pentru Locuințe și Raiffeisen Banca pentru Locuințe au acordat credite în valoare de circa 100 de milioane de lei, în ultimii doi ani, a spus astăzi Lucian Anghel, președintele BCR BpL, în cazul unei conferințe organizate de băncile pentru locuințe.

Lucian Anghel a scos în evidență avantajul acestor credite, care prezintă un risc scăzut întrucât sunt acordate numai în lei și au o dobândă fixă.

În ultimii doi ani, cele două bănci nu au mai încheiat însă depozite noi, în condițiile în care un Raport al Curții de Conturi sesiza nereguli în activitatea acestora, raportul fiind contestat de creditori în instanță.

Față de alte state europene, România a demarat relativ târziu programul de economisire-creditare. Blocajele din ultimii ani generate de disputa cu Curtea de Conturi au făcut ca rata de penetrare a sistemului Bauspar (contracte raportat la numărul de locuitori) să fie de numai 3%, în timp ce în Ungaria este de 12%, în Slovacia de 18%, în Austria de 60% iar în Germania de 37%.

Cel mai vechi sistem de economisire creditare este cel din Germania, acesta demarând în 1885. Boomul sistemului Bauspar în Germania a început în 1924, iar din 1948 și până acum peste 1.000 miliarde de euro au fost investite în sistemul locativ, a spus astăzi Christian Konig, managing director European Federation on Building Societies.

„În prezent, în Germania există 33 de milioane de contracte Bauspar, în valoare de 670 de miliarde de euro, fiecare a doua gospodărie din Germania deținâng un contract Bauspar. Sistemul e reprezentat de bănci deținute de stat și în sistem privat”, a mai spus Khristian Konig.

Potrivit lui Konig, media perioadei de economisire în sistemul Bauspar este de 7 ani, deponenții economisesc lunar, iar dobânzile creditelor pe care urmează să le contracteze sunt fixe, stabilite din ziua semnării contractului. Creditul e susținut de o garanție imobiliară.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)