Darea in plata afecteaza BCR, cea mai mare banca din sistem, intr-o masura mai mica decat anticipase, insa o pondere de 10% dintre creditele date-n plata sunt sanatoase, a declarat Dana Demetrian, vicepresedinte executiv pe retail si private banking in cadrul BCR, pentru Wall-Street.ro

Dintre cei care au dat in plata, 20-30% au mai multe imobile. In cazul clientilor care au mai multe case si au folosit creditele imobiliare pentru a crea profit, banca isi rezerva dreptul de a contesta procesul de dare in plata, spune Demetrian.

“Analiza acestor notificari se face in foarte mare detaliu pentru a avea realitatea concreta si a decide daca este intradevar un caz social in care putem ajuta clientul prin aceasta lege”, a adaugat reprezentantul BCR.

In opinia vicepresedintelui BCR, darea in plata a accelerat anumite solicitari din partea unor clienti care nu au gasit sau nu au dorit o solutie comerciala inainte de adoptarea legii. Ea subliniaza ca pentru 30.000 de clienti au fost gasite insa solutii de reducere a ratelor.

“A ramas un numar de clienti care nu au gasit astfel de solutii si au optat pentru darea la plata, un numar foarte mic fata de ce s-a prezentat la momentul implementarii darii la plata. S-a spus ca aceasta lege este una sociala, pentru acei oameni care au o problema reala si, daca consideram ca aceasta problema sociala reprezinta realitatea, cu siguranta nu vom contesta niciodata aceste notificari”, a mai declarat Demetrian pentru Wall-Street.ro

Statistica BNR indica lipsa cunostintelor fianciare. Sau rea credinta

24 de banci au primit 3.907 notificari. Grav este ca in cazul a 504 notificari, valoarea garantiei este mai mare decat creditul de rambursat. Asta ne indica o lipsa de educatie financiara – clientii nu stiau ca pot vinde acel imobil si puteau recupera din costuri – de exemplu. Poate indica si o rea credinta sau dorinta de razbunare – rezultata tot din lipsa cunostintelor financiare.

statistica-darea-in-plata

Gabriela DINU

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)