Una din trei companii este condusa de o femeie, iar 35% dintre IMM-urile din Romania sunt detinute de femei, conform datelor actualizate pe portofoliu ale Bancii Comerciale Romane, se arata intr-un comunicat de presa remis de BCR.

Mediul de business feminin din Romania cunoaște o dezvoltare din ce in ce mai accelerata, in conditiile in care tot mai multe companii coopteaza in conducere reprezentate ale sexului frumos si din ce in ce mai multe firme sunt deschise de catre femei-antreprenor.

De altfel, potrivit datelor BCR, afacerile conduse de femei au inregistrat, in ultimii trei ani, o evolutie fata de restul business-urilor, cu o crestere anuala a cifrei de afaceri cu 2% mai mare decat media nationala a companiilor.

Domeniile in care doamnele aleg, cel mai adesea sa-si deschida o afacere, sunt cele din zona de servicii – consultanta in afaceri, saloane de infrumusetare – si comert – farmacii, magazine alimentare si imbracaminte.

Conform acelorasi date, cele mai mari orase ale tarii – Bucuresti, Cluj si Timisoara – concentreaza peste 30% din afacerile infiintate in ultimii doi ani de femei, iar ponderea firmelor detinute de doamne este cu 4% mai mare fata de media nationala in aceste trei mari aglomerari urbane.

„Femeile in pozitii de conducere inspira in cultura corporativa principii de baza si valori precum: bunatate, transparenta, incredere, intelegere si obiectivitate. Multe femei au atentie distributiva si sunt excelente cand vine vorba de colaborare. Nu le este frica sa incerce lucruri noi si nu se tem de greseli, atata timp cat pot fi constructive. Femeile au dovedit ca pot face fata multor provocari din domeniul de business datorita ambitiei si dorintei lor de a cunoaste lucrurile in detaliu. Femeile au redefinit conducerea in multe feluri, ceea ce a contribuit la recunoasterea valorilor reprezentate de femei in zona de business.”, a declarat Dana Demetrian, Vicepresedinte Retail&Private Banking BCR.

“Femeile din Romania se emancipeaza in materie de business, iar acest lucru se vede in fiecare zi, il simtim in activitatea noastra curenta si nu poate decat sa ne bucure. Prin ambitia si eleganta de care dau dovada, doamnelor li se acorda un loc din ce in ce mai important in lumea afacerilor, iar contributia lor manageriala se regaseste direct in performanta business-urilor si in cifra de afaceri a companiilor”, a declarat Anca Petcu, Director Retea Corporate BCR.

O alta dovada a dorintei de emancipare financiara a femeilor din Romania sta in modul in care acestea se raporteaza la produsele financiare, precum si in comportamentul investitional. Astfel, pana la sfarsitul anului trecut, aproximativ 41% din portofoliul de credite al BCR era detinut de femei si numai 38% dintre doamne se inscriau in categoria creditelor neperformante, in comparatie cu 62% – cota mult mai ridicata a domnilor.

In acelasi timp, femeile aleg sa investeasca in fonduri de investitii intr-o proportie mai mare fata de barbati (50,5% femei, 49.5% barbati) si detin la momentul de fata active de peste 2,8 miliarde de lei, potrivit datelor ERSTE Asset Management. Aceleasi date arata ca femeile  sunt mai conservatoare fata de barbati in ceea ce priveste selectia tipului de investitie, in conditiile in care peste 64.000 de femei au investit in fonduri de obligatiuni si piata monetara, fonduri cu un grad de risc scazut, cu 4% mai multe decat barbatii.

Mai multe informatii sunt disponibile in INFOGRAFICUL BCR.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)