Mai putin de 8% din populatia Romaniei foloseste serviciile bancare online de internet banking sau mobile banking, iar aceasta este, in primul rand, o problema a bancilor, a declarat miercuri Marian Ignat, director executiv BCR, intr-o conferinta de specialitate. “Cred ca este si o problema de reglementare, dar in primul rand este o problema a bancilor, in sensul ca nu au reusit sa fie mai vizibile si sa atraga mai multi clienti in zona digitala. In general, bancile au o abordare segmentata fata de clienti. In ceea ce priveste zona de digital se merge, in general, pe ideea de a oferi servicii de calitate, inovatoare, pentru clientii sofisticati, iar pentru clienti mass market sa folosim digitalul ca un instrument de eficientizare. Exista insa populatie care nu utilizeaza internetul deloc, cam 20% din populatia bancarizata, zona din care cu greu putem sa ii mutam. Marea masa a clientilor utilizeaza internetul dar nu este dispusa sa foloseasca serviciile online oferite de banci. Iar aici intervine educatia pe care o facem noi clientilor”, a precizat Marian Ignat.

Conform datelor prezentate, 50% din populatia tarii are acces la internet si utilizeaza internetul in mod frecvent, iar dintre acestia 70% citesc stiri online.

“Din cercetarile noastre am ajuns la concluzia ca undeva la 80% din clientii bancarizati folosesc internetul cel putin o data pe saptamana, iar 60% dintre acestia acceseaza internetul pe terminale mobile. Cu toate acestea, undeva la mai putin de 8% din populatia Romaniei foloseste serviciile bancare online”, mai spune reprezentantul BCR.

Mai putin de 8% din populatia Romaniei foloseste serviciile bancare online de internet banking sau mobile banking, iar aceasta este, in primul rand, o problema a bancilor, a declarat miercuri Marian Ignat, director executiv BCR, intr-o conferinta de specialitate.

“Cred ca este si o problema de reglementare, dar in primul rand este o problema a bancilor, in sensul ca nu au reusit sa fie mai vizibile si sa atraga mai multi clienti in zona digitala. In general, bancile au o abordare segmentata fata de clienti. In ceea ce priveste zona de digital se merge, in general, pe ideea de a oferi servicii de calitate, inovatoare, pentru clientii sofisticati, iar pentru clienti mass market sa folosim digitalul ca un instrument de eficientizare. Exista insa populatie care nu utilizeaza internetul deloc, cam 20% din populatia bancarizata, zona din care cu greu putem sa ii mutam. Marea masa a clientilor utilizeaza internetul dar nu este dispusa sa foloseasca serviciile online oferite de banci. Iar aici intervine educatia pe care o facem noi clientilor”, a precizat Marian Ignat.

Conform datelor prezentate, 50% din populatia tarii are acces la internet si utilizeaza internetul in mod frecvent, iar dintre acestia 70% citesc stiri online.

“Din cercetarile noastre am ajuns la concluzia ca undeva la 80% din clientii bancarizati folosesc internetul cel putin o data pe saptamana, iar 60% dintre acestia acceseaza internetul pe terminale mobile. Cu toate acestea, undeva la mai putin de 8% din populatia Romaniei foloseste serviciile bancare online”, mai spune reprezentantul BCR.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)