BCR a anuntat ca ia in considerare actionarea in judecata a avocatilor care deformeaza mincinos realitatea in actiunile contra bancii. Prima banca din sistem este si prima banca care ia atitudine, banca acuzand reaua credinta a unor avocati pe care ii califica drept “samsari de litigii”. “Ofertele de ajustare a sarcinii financiare, lansate in piata de mai multe banci, demonstreaza ca pentru orice provocare sociala exista o solutie comerciala, iar cazurile avocatilor care isi exprima public dezamagirea asupra intelegerilor amiabile dintre banci si clienti sunt dovezi de rea credinta a avocatilor. Recunoastem ca, din cauza pozitiilor inflexibile ale bancilor din trecut, litigiile de acest gen au fost un motor de castig nesperat si nemeritat pentru acesti avocati, dar observam ca schimbarea de abordare a bancilor creeaza frustrari serioase in randul acelor avocati care pierd astfel o sursa de venit si de vizibilitate,” se precizeaza intr-un comunicat de presa.

“Suntem insa cu adevarat surprinsi de aparitiile publice ale unora dintre acesti avocati, care fac promisiuni inselatoare referitoare la dobanzi nerealiste. Prin omisiune, clientii sunt indusi in eroare – majoritatea proceselor au fost pierdute la instantele de apel si ICCJ* (rata de succes a bancii fiind in jur de 80%). Din pacate, in cazul unor astfel de profesionisti a intervenit o reala deformare profesionala, din stimabili specialisti in Drept acestia transformandu-se in banali samasari de litigii. Tocmai din acest motiv, remarcam lipsa orientarii catre solutii mutual benefice si inflamarea a conflictului cu orice pret, inclusiv cu cel al unor neadevaruri crase (grosolonia unor afirmatii mincinoase facandu-ne sa luam in considerare actionarea in judecata a avocatilor care le-au proferat). Singurul scop pare a fi acela de a profita financiar de pe urma intermedierii litigiilor intre consumatori si banci”, sustin reprezentantii Departamentului Juridic, BCR.

BCR are o strategie de inchidere amiabila a litigiilor de peste doi ani de zile. Reactia prompta a acestor avocati a fost aceea de a ne acuza de „terorism contractual”. Nu credem ca este un termen corect care sa descrie una dintre cele mai bune oferte din piata. Majoritatea clientilor au acceptat ofertele de reconciliere ale bancii, insa clientii ramasi in litigii a trebuit sa plateasca cheltuieli de judecata ca urmare a pierderii proceselor.  Consideram ca solutia de bun simt pentru orice situatie dificila intervenita in relatia contractuala este comerciala nu litigioasa.”

 Criza a fost pentru toti

“Criza a fost un soc atat pentru clienti cat si pentru institutiile bancare; pe termen lung, insa ambii parteneri contractuali au realizat interesul comun de a pastra o relatie bazata pe incredere si beneficii reciproce. In aceasta paradigma si cu obiectivul de a-si fideliza clientii pe termen lung, BCR ofera, incepand cu luna septembrie 2015, clientilor cu credite imobiliare si celor cu garantie ipotecara posibilitatea de a beneficia de o dobanda mai buna, echivalenta cu media pietei in acest moment – 4,95% dobada fixa pe 5 ani. Ulterior dobanda va fi calculata EURIBOR + 3%. Clientii pot opta si pentru o dobanda fixa pe 10 ani”, sustin reprezentantii banci care isi reconfirma intentia de a avea o relatie corecta cu clientii sai.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)