Fuziunea dintre grupurile elene EFG si Alpha avea un sens strategic, dar in Romania bancile si-au urmat activitatea si strategiile curente, iar Banpost a incheiat anul 2011 cu indicatori de solvabilitate si lichiditate peste medie, a declarat presedintele Bancpost, Mihai Bogza.

“Pana in momentul de fata, in Romania, integrarea nu incepuse si nici nu putea sa inceapa pana nu se finaliza fuziunea din Grecia. Din punct de vedere operational , Bancpost nu este afectata si continua activitatea ca pana in prezent. Perceptia in cadrul grupului nostru a fost, evident, ca fuziunea are sens din punct de vedere strategic, dar pana acum cele doua banci au functionat separat si nu exista niciun impediment ca sa functionize asa in continuare”, a spus Bogza.

Presedintele Consiliului de Administratie al Bancpost a adaugat ca in Romania insititutia a incheiat anul cu o capitalizare superioara mediei pe sistem si un raport intre depozite si credite de asemenea superior mediei bancare.

“Am incercat, avand in vedere turbulentele din Grecia, sa mentinem indicatorii de solvabilitate si lichiditate astfel incat orice evolutie nefavorabila de pe piata bancii-mama sa nu ne afecteze”, a completat Mihai Bogza.

Boardul Alpha Bank a anuntat, miercuri, ca a va cere actionarilor sa anuleze fuziunea cu EFG Eurobank din cauza impactului restructurarii datoriilor Greciei asupra bancilor. Bogza a punctat ca la acest moment, cand stirea a fost receptata de investitori, actiunile EFG au urcat cu 5%, iar o evolutie similara se observa si in cazul titlurilor Alpha, ceea ce inseamna ca piata a reactionat pozitiv .

 

Vestea nu a fost neaparat o surpriza, pentru ca Alpha lasase sa se inteleaga inca de pe 30 ianuarie ca nu-si “mai” doreste fuziunea, sustinand ca este necesara o noua intrunire a actionarilor care sa revada decizia prin prisma efectelor participarii celor doua banci la planul de restructurare a datoriei publice a Greciei.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)