De la declanșarea pandemiei și până în prezent, BRD a primit mai mult de 60.000 de solicitări de amânare a ratelor, arată datele transmise de institutia de credit la solicitarea publicatiei BankingNews.ro. Reprezentanții băncii ne-au mentionat că 55% dintre solicitări au vizat oferta proprie a BRD, iar 45% au vizat Ordonanța 37/2020.

Imediat după publicarea în Monitorul Oficial a normelor de aplicare a OUG 37/2020, care prevăd amânarea ratelor la credite pentru o perioadă de până la 9 luni pentru toți clienții afectați direct sau indirect de pandemia de coronavirus, clienții BRD au avut acces la un formular pus la dispozitie pentru a apela la facilitățile prevăzute în OUG 37.

După publicarea OUG 37, banca a renunțat la măsurile proprii

BRD și-a anunțat clienții că ”începând din 31 martie, odată cu publicarea OUG 37/2020 (ordonanța de urgență privind amânarea ratelor), ne aliniem la prevederile acesteia, iar soluția propusă de noi nu mai este disponibilă”.

În 18 martie 2020, BRD își anunța propriile măsuri de sprijin pentru clienții săi

Pentru clienții persoane fizice ale căror venituri erau afectate temporar de efectele pandemiei de Covid-19, banca anunța proceduri de amânare la plată pentru 1-3 rate, în concordanță cu nevoile lor. De asemenea, BRD punea la dispozitie o adresă de mail dedicată clienților care au nevoie să beneficieze de astfel de măsuri.

Și pentru micro-companiile (companii cu cifra de afaceri sub 1 milion de Euro) și clienții Persoane Fizice Autorizate care erau afectați temporar de efectele pandemiei de Covid-19, BRD le pregătea măsuri de sprijin menite să susțină continuarea fără întreruperi a activității, aplicate la cerere, în funcție de situația individuală a acestora:

  • Prelungirea cu 3 luni a facilităților de credit pe termen scurt care expiră în următoarele 3 luni
  • Amânarea ratelor împrumuturilor pe termen mediu și lung, pentru o perioadă de până la 3 luni
  • Clienții micro-companii și Persoane Fizice Autorizate sunt rugați să îi contacteze în acest scop, prin e-mail sau telefon, pe responsabilii lor de clientelă.

De asemenea, pentru a evita drumurile în agenții si pentru a gestiona mai bine bugetul in această perioadă dificilă, banca oferă noi facilități posesorilor de carduri de credit:

  • Amână cu 30 de zile termenul de plată pentru extrasele emise în perioada 24 martie – 23 aprilie 2020. Amânarea se face atât pentru plata ratei, în cazul cardurilor de credit care au această opțiune, cât și pentru suma minimă obligatorie. Clienții pot rambursa suma în acest interval de 30 de zile dacă își doresc și dacă situația financiară le permite, sau pot aștepta extrasul următor când se va actualiza obligația de plată a acelei luni
  • Extinde cu 30 de zile perioada de grație pentru plata noilor cumpărături. Astfel, toate achizițiile făcute cu plata integrală, fără rate, după data de 24 martie vor beneficia de dobânda zero în perioada de grație extinsă.
  • Pentru cardurile de credit cu plata în rate, extinde numărul ratelor fără dobândă de la 6 la 18. Extinderea se aplică pentru toate cumpărăturile făcute la comercianții (magazine fizice sau online) de oriunde din lume, din 24 martie până pe 31 mai 2020. Clienții pot alege opțiunea de rate extinse chiar în momentul plății sau, ulterior, printr-un simplu SMS. Astfel își pot planifica mai eficient bugetul și eșalona cheltuielile pe o perioadă mai lungă.


Editor BankingNews

Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.

Leave a Reply

  • (not be published)