IFC, parte din Grupul Banca Mondială, oferă 16 milioane de dolari, echivalentul în lei, companiei BT Mic, pentru creşterea accesului la finanțare a microcompaniilor şi pentru facilitarea incluziunii financiare a femeilor cu spirit antreprenorial din România.

Instituțiile financiare nebancare joacă un rol important în finanțarea microcompaniilor, finanțarea asigurată de acestea fiind de sub 2% din PIB în România. Jumătate din finanțarea IFC este destinată microcompaniilor deținute de femei, prin acest demers dorindu-se impulsionarea lor pentru a juca un rol mai important în economie.

“Sprijinul oferit de IFC va permite BT Mic să ofere finanțări atât de necesare pentru start-up-uri și întreprinderi mici din România”, declară Cristina Șindile, CEO BT Mic.

„Disponibilitatea finanțării pentru acești mici antreprenori este esențială pentru durabilitatea businesului și capacitatea lor de a crea locuri de muncă și de a contribui la dezvoltarea economiei.”

„Creșterea accesului la finanțare pentru segmentele care merită mai mare atenție, cum ar fi microcompaniile, este un mecanism esențial pentru pentru sprijinirea dezvoltării sectorului privat, în special în regiunile mai puțin dezvoltate din România”, a declarat Vittorio Di Bello, senior manager al IFC pentru Europa și Asia Centrală. „Ne aşteptăm ca această finanțare să contribuie mai ales la stimularea intermedierii financiare pentru femeile-antreprenor “.

BT Mic este companie a Grupului Financiar Banca Transilvania, dedicată finanțării afacerilor mici, inclusiv start-up-uri, care completează rolul BT de susținere a antreprenorilor români.

Se adresează antreprenorilor cu o cifra de afaceri de până la 1 milion de lei, indiferent de domeniul de activitate şi de forma de organizare – societăți comerciale, persoane fizice autorizate, întreprinderi/asociații familiale, întreprinderi individuale, liber profesionişti, persoane care desfăşoară activități economice.

Până acum, BT Mic a susținut 10.000 de microîntreprinderi.

Editor BankingNews

Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.

Leave a Reply

  • (not be published)