Codul de conduita al Asociatiei de Management al Creantelor Comerciale (AMCC), ce cuprinde 80% dintre campaniile de recuperare creante, are noi prevederi ce vin sa reglementeze, transparent, activitatea acestor companii si are menirea sa-i ajute pe debitori. Dintre cei 15 membri ai asociatiei, amintim pe Kruk, Top Factoring, Mellon Romania, EOS sau Coface. Daca societatile de recuperare creante nu respecta acest cod de conduita, risca doar excluderea din Asociatie. Despre masuri impotriva practicilor incorecte, nimic. Ramane ca debitorul sa-si faca dreptate in instanta.

Regulile impuse la intrarea in Asociatie trebuie respecate de catre toti membrii FENCA

Printre cele mai interesante norme ale codului de conduita se numara prevederile potrivit carora agentul recuperator poate sa-l sune pe datornic doar de maximum doua ori pe saptamana si numai intre orele 8.00 si 21.00 in zilele lucratoare sau intre 9.00 si 14.00 sambata.

De asemenea, in cazul in care agentul il viziteaza acasa pe debitor, reprezentantul companiei de colectare „trebuie sa fie imbracat corespunzator activitatii prestate“, iar convorbirile referitoare la colectarea creantelor „trebuie purtate intr-un mod politicos“. La fel ca in cazul apelului telefonic, vizita la domiciliul restantierului poate fi efectuata numai intre orele 8.00 si 21.00 in zilele lucratoare sau intre 9.00 si 14.00 sambata.

Corespondenta catre debitor trebuie trimisa la adresa de domiciliu ori resedinta/rezidenta acestuia, eventual si/sau la o alta adresa de corespondenta, in cazul in care este cunoscuta (astfel cum acestea au fost furnizate de catre debitor sau identificate in baze de date publice sau organizate conform legii), intr-un plic sigilat, fara insemnari sau semne pe plic care sa indice faptul ca scrisoarea se refera la debitul destinatarului. Restrictia mai sus mentionata, referitoare la insemnarile de pe plic, nu este valabila pentru sigla sau semnele grafice de identificare a companiei de colectare a creantelor.

Ce este absolut interzis membrilor Asociatiei de Management al Creantelor Comerciale

– utilizarea fortei, amenintarilor cu sanctiuni inexistente sau care nu pot fi consecinta a actelor/faptelor debitorului sau a altor actiuni care atenteaza la demnitatea debitorului;

–  utilizarea unui limbaj vulgar sau a oricaror altor termeni care atenteaza la demnitatea debitorului, utilizarea unui ton nepoliticos;

– utilizarea oricaror altor metode, menite sa hartuiasca debitorul;

– dezvaluirea informatiilor despre debit si despre evolutia activitatilor de colectare a creantelor unor terti neautorizati, mai ales membrilor minori ai familiei debitorului;

– furnizarea cu intentie de informatii false privind debitul, precum a celor legate de caracterul, suma si situatia juridica a acestuia;

–  furnizarea de informatii neadevarate privind consecintele nerambursarii debitului, printre care arestul sau detentia.

 

Gabriela DINU

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)