Daca angajatorul iti vireaza salariul intr-un cont cu un card de debit atasat, ar fi bine sa fii atent la tranzactiile pe care le faci, daca vrei ca banii tai sa nu se “transfere” in contul bancii. Comisionul de retragere numerar, de alimentare cont, de administrare lunara sau comisionul pentru eliberare chitanta sunt doar cateva dintre cele peste 10 taxe pe care un roman trebuie sa le plateasca la banca. Trebuie sa fii atent! Banca te taxeaza daca ceri chitanta de la bancomat. Tot ea te comisioneaza daca ai uitat PIN-ul si trebuie sa-l schimbi.

Aproape toate serviciile legate de cardurile bancare sunt taxate. Si nu cu putin. Majoritatea bancilor au introdus sau au majorat comisioanele de retragere de la ATM-urile proprii. Exemplele cele mai elocvente fiind institutiile de credit grecesti Alpha Bank si Piraeus Bank.

Cea mai mica taxa perceputa de Alpha Bank si Piraeus Bank este acum de 0,2%.
O alta banca ce a operat o majorare a comisionului de retragere numerar de la bancomat este BRD. Institutia de credit franceza percepe in prezent, in functie de tipul cardului, o asemenea taxa situata intre 0,2% si 0,5%, in timp ce anul trecut comisionul era cuprins intre 0,1% si 0,2%.

Comisioanele cresc considerabil in cazul in care sunt folosite ATM-urile altor banci sau cand se retrag bani din strainatate.

Exista taxe pentru servicii pe care le cere clientul, cum ar fi taxa de schimbare de PIN,  pentru al doilea card atasat contului sau de interogare sold, dar exista si comisioane pe care clientii le platesc automat pentru ca folosesc serviciile bancii, ca de exemplu comisionul de alimentare a contului, interbancar sau intrabancar, comisionul lunar sau anual de administrare a contului sau de mentenanta a cardului. Unele banci percep, totodata, si comision pentru chitanta.

 

Anul trecut, bancile au acumulat 50 de milioane de euro numai din comisioanele pentru “banalul” card de debit.

 

Despre toate comisioanele, citesti aici

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)