In 2012, romanii vor sa faca achizitii de valoare crescuta cu cardul de credit. In ultimii ani, ei au folosit cardul de credit pentru acoperirea cheltuielilor uzuale, urgentelor si facturilor, arata un studiu comandat de Banca Romaneasca. Anul acesta cardul de credit ar putea fi produsul-vedeta al sistemului bancar. Daca in 2011, cei mai multi dintre romanii care detin un card de credit l-au utilizat pentru achizitii de valoare mica, urgente sau cheltuieli lunare, anul acesta, ei se orienteaza catre cumparaturi cu valoare ridicata.

In prezent, mai mult de jumatate din romani detin carduri de credit, dintre acestia 65% fiind posesorii unui singur card, in timp ce restul au doua sau chiar trei carduri.  Dintre motivele care stau la baza achizitionarii unui card de credit, cele mai frecvent mentionate sunt cele legate de posibilitatea realizarii unor achizitii majore, dar si de acoperirea cheltuielilor zilnice. Astfel, 37,89% dintre respondenti au declarat ca au solicitat un card de credit  pentru a avea la dispozitie o suma mai mare de bani, in timp ce 19,43% au apelat la acesta pentru o urgenta. 17% din detinatorii de card de credit afirma ca l-au utilizat pentru acoperirea cheltuielilor lunare, inclusiv datorii, iar un procent similar, pentru cumparaturi importante.

„Cardul de credit devine vedeta produselor bancare, majoritatea celor chestionati in cadrul studiului comandat de noi declarand ca il vor folosi pentru a acoperi cheltuieli sau investitii importante. in cazul clientilor Banca Romaneasca, s-a constatat o usoara tendinta de crestere, a nivelului tranzactiilor, iar cea mai ridicata valoare a fost inregistrata in luna decembrie 2011, la un nivel mediu de aproape 200 lei/tranzactie efectuata la comercianti“, a declarat Dan Grigoriu, Director Retail Banca Romaneasca.
Pe lista cumparaturilor efectuate de romani cu ajutorul cardului de credit se afla produsele din supermarket (57,4%) (alimente, produse de curatenie si ingrijire personala), electronice, gadgeturi, electrocasnice si tehnologie (39,13%), dar si articole de imbracaminte si incaltaminte (24,8%). De asemenea, romanii mai utilizeaza cardurile de credit la plata facturilor (17,35%), dar si pentru diferite distractii precum cadouri, vacante, calatorii (12,78%).

La ce fel de tranzactii folositi cel mai des cardul de credit?

Tranzactii mici, de mai multe ori pe luna
Peste jumatate dintre posesorii de carduri de credit il utilizeaza de mai multe ori pe luna, 18,31% doar o data pe luna, iar 17,31% din respondenti au declarat ca folosesc cardul de credit ocazional, doar pentru urgente. La ultima tranzactie efectuata prin cardul de credit, peste 41% din respondenti declara ca au platit intre 50 si 200 lei, doar un sfert dintre ei indicand o suma intre 200 si 500 lei.
Pe parcursul acestui an, 1 din 2 romani detinatori de carduri de credit declara ca vor sa achizitioneze produse cu o valoare ridicata prin intermediul acestora. Printre cumparaturile mentionate se afla electronicele (51,66%), produsele pentru renovarea casei sau mobila (24,05%) si vacantele (18,31%).

Va propuneti ca in 2012 sa achizitionati produse de valoare cu ajutorul unui card de credit?

80% din romani tin cont de reduceri
Acelasi studiu comandat de Banca Romaneasca arata ca reducerile oferite reprezinta un factor important in alegerea unui card de credit, 20,31% din respondenti mentionand ca au luat in considerare beneficiile legate de ofertele speciale si reducerile la cumparaturi cand au optat pentru un anumit card. Alte criterii luate in considerare sunt legate de costul cardului  (24,58%) si banca emitenta (21,07% au ales aceeasi banca pe care o utilizau si in cazul altor servicii).
In  ultima vreme, influentati de criza economica, pentru cei mai multi dintre romani reducerile au avut o importanta majora, cei mai multi utilizatori (61,02%) sustinand ca folosesc carduri care le ofera reduceri in anumite magazine. in majoritate, cei chestionati – aproximativ 80% – admit ca la achizitia unui produs au fost influentati de reducerile oferite.

Cat de mult va influenteaza reducerile atunci cand decideti sa achizitionati un produs?

De aceea, sezonul reducerilor este perioada preferata de cumparaturi pentru cea mai mare parte dintre respondenti, 48,56% dintre acestia declarand ca merg des si foarte des (13,99%) la cumparaturi cu aceasta ocazie. Un sfert dintre participanti sustin ca merg rar la cumparaturi in timpul reducerilor, iar 12% declara ca nu sunt interesati de acestea. Cu toate acestea, romanii se declara in general nemultumiti de reducerile afisate in magazinele din tara: 65% considerandu-le putin sau deloc avantajoase.
„Interesul crescut pentru reduceri ne-a determinat sa introducem in oferta noastra de produse si servicii si programul Reduceri Destepte, prin care posesorii de carduri Banca Romaneasca au acces la reduceri substantiale la cumparaturile efectuate oricand in magazinele partenerilor nostri“, a mai spus Dan Grigoriu, Director Retail Banca Romaneasca.

In prezent, cardurile de credit reprezinta doar 16% din totalul plasticelor de pe piata – doua milioane dintr-un total de 12 milioane.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)