Romanul nu mai are nevoie de portofel ci doar de telefonul mobil inteligent. Si de noile tehnologii pe care le-a inteles imediat. Plata prin SMS, un mod sigur de a face cumparaturi, a devenit deja populara printre oamenii tot mai ocupati. Aceasta este la indemana deorece o treime dintre romani detin telefoane inteligente. Datele arata ca peste un milion de mesaje au fost trimise, doar anul trecut, pentru achitarea abonamentelor la transportul in comun sau pentru achitarea unor carti sau cosmetice.

„Plata se realizeaza usor si rapid prin accesarea aplicatiei si a meniului plateste acum si apropierea la mai putin de 4 centimetri a telefonului mobil de POS”, a declarat la Digi24, Ioana Secara, manager de produs.

Imediat, clientii primesc si chitanta. Acest mod facil de plata nu este tocmai ieftin. Taxa anuala de administrare pentru acest serviciu este de 95 de lei. Nu este singura plata prin telefon. Romanii pot cumpara carti sau flori si pot achita abonamentul pentru transportul in comun. Mesajele vor fi platite la factura din luna urmatoare.

 

O alta tehnologie adoptata de catre clienti este plata cu cardul fara PIN. 200 mii de romani au un card pe care il pot folosi fara a tasta PIN-ul, iar taxa de administrare nu depaseste 30 de lei pe an. Platesti mai rapid, dar si riscurile sunt mai mari. In anumite conditii, datele cardului pot fi citite de la distanta. Insa si pentru aceste probleme au aparut portofele speciale ce iti protejeaza cardul.

Pana acum au fost instalate aproape 4.000 de astfel de dispozitive de plata in restaurante sau hipermarketuri. Dupa ce achita, utilizatorii primesc o informare pe telefonul mobil.

Numarul celor care folosesc cardul pentru cumparaturi este tot mai mare. Romanii au cheltuit 2,9 miliarde de euro in primul semestru al anului, cu 16% mai mult pentru plati cu ajutorul cardului, pe internet sau in magazine, fata de aceeasi perioada din 2012.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)