Peste 60% din totalul tranzactiilor online cu cardul procesate in prima jumatate a anului au fost realizate de catre barbati, iar mai bine de jumatate dintre acestea au fost realizate din Bucuresti, arata datele NETOPIA mobilPay, liderul platilor mobile din Romania, si unul dintre cei mai importanti procesatori de plati online cu cardul de pe piata locala.

Circa 62% din totalul plaților online intermediate de companie de la inceputul anului au fost realizate de catre barbați, majoritatea lor, peste 40%, cu varste cuprinse intre 25 si 34 ani. Informatiile NETOPIA arata ca bucurestenii sunt, in continuare, cei mai fideli utilizatori ai plații online cu cardul, peste 50% din toate tranzacțiile intermediate de companie de la inceputul lui 2015 provenind din Capitala.

Urmatoarele orase in care se plateste considerabil online sunt Cluj – Napoca, cu o pondere de 5%, Timisoara – cu 4,9% din totalul tranzacțiilor online procesate anul acesta, respectiv Iasi, Constanța si Brasov, fiecare cu o pondere de aproximativ 3%.

In ceea ce priveste varstele celor care opteaza pentru plata online, majoritatea, circa 46%, au intre 25 si 34 de ani, urmați de cei intre 35 si 45 ani (usor peste 22%) si de tinerii cu varste intre 18 si 24 de ani (17%).

Cei care folosesc cel mai puțin cardul online, pentru cumparaturile pe Internet, sunt seniorii cu varste de peste 55 ani (4%), in timp ce doar 2% dintre cei care au peste 65 de ani platesc online.

”Faptul ca tinerii intre 25 si 34 de ani platesc cel mai mult online, este cumva firesc. Este varsta cea mai fructuoasa pe plan profesional, cu accces la tot ce inseamna informație si cu un ritm alert, unde eficiența si rapiditatea sunt absolut necesare. Si daca ne uitam peste date, vedem ca si generația tanara, inca pe bancile scolii, este deja obisnuita cu plata online, urmand ca in cațiva ani sa o adopte absolut natural”, declara Antonio Eram, CEO si Fondator NETOPIA mobilPay.

Referitor la achizitiile de pe Internet, acestea se indreapta, cu precadere, catre produse si servicii din zona turismului, utilitatilor, digital si IT&C.

In ceea ce priveste zilele si ”minutul de aur” al cumparaturilor achitate online, datele NETOPIA mobilPay arata ca majoritatea romanilor prefer sa cumpara din mediul digital in timpul saptamanii, incepand cu ora 9:00 dimineața, si pana la 12:00, sau seara, dupa 19:00, cand isi termina programul la birou.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)