Trimestrul al treilea din acest an se pozitioneaza ca fiind cea mai productiva perioada de la izbucnirea crizei financiare in Romania pentru bancile care activeaza pe piata de carduri de credit. Astfel, in intervalul 2008 – 2015, lunile iulie, august si septembrie a.c. au adus in portofoliile bancilor 72.998 de noi carduri de credit, un volum absolut fabulos avand in vedere faptul ca, spre exemplu, cea mai mare crestere inregistrata pe acest segment de piata a fost semnalata in anul 2012, cand – pe parcursul intregului an – portofoliul de carduri de credit s-a imbogatit cu aproape 117.000 de asemenea instrumente de plata.

Cifra este cu atat mai important de mentionat daca avem in vedere ca este aproape similara cu cea consemnata in intervalul ianuarie – decembrie 2014, cand bancile din Romania si-au imbogatit portofoliul de carduri de credit cu 80.291 de instrumente de plata.

Piata de carduri de credit a avut in ultimii sapte o evolutie sinuoasa, cu o scadere dramatica in 2009 de peste 470.000 de instrumente de plata, cu alti doi ani (2010 si 2013) de diminuari importante si patru ani (2011, 2012, 2014 si 2015) de cresteri mai mici sau mai mari. Volumul inregistrat in perioada iulie – septembrie 2015 si o continuare previzibila a trendului pozitiv in ultima parte a anului, avand in vedere ca de obicei ultimul trimestru al oricarui an aduce o cerere mai mare de imprumuturi din partea consumatorilor si o predispozitie catre consum datorita Sarbatorilor de Iarna, vor face din 2015 cel mai bun an pentru piata de carduri de credit din 2008 in prezent. Potrivit datelor Bancii Nationale a Romaniei, la finalul anului 2008, portofoliul de carduri de credit al bancilor locale era alcatuit din 2.719.048 de unitati. Aceasta piata s-a subtiat serios intre timp, ajungand sa numere, la 30 septembrie a.c., 2.407.650 de unitati.

Evolutia impresionanta a segmentului de profil a fost semnalat de curand si de Omer Tetik care a anuntat ca Banca Transilvania a inregistrat in luna septembrie ”o premiera dupa criza din Romania”, referindu-se la rezultatele foarte bune consemnate de banca pe segmentul cardurilor de credit. ”Avem 250.000 de carduri de credit active (Star BT), iar in septembrie am vandut 10.000 de carduri de credit, o premiera dupa criza in Romania”, a mentionat seful Bancii Transilvania.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)