Cheltuielile totale pe cardurile Visa emise în Romania au crescut cu 9% în anul fiscal 2014, la aproximativ 21 miliarde euro, în contextul în care platile la comercianti au depasit în medie 10 milioane euro zilnic, demonstrand ca tendinta consumatorilor de adoptare a tranzactiilor electronice se consolideaza, potrivit rezultatelor anuale pentru Romania raportate de Visa Europe.

Cardurile de debit, principalul segment al portofoliului detinut de Visa Europe în Romania, au sustinut cresterea de 12,4% înregistrata de cheltuielile efectuate la POS cu toate tipurile de carduri Visa, precum si majorarea cu 16,6% a numarului tranzactiilor la comercianti.

Valoarea medie a tranzactiilor la comercianti a înregistrat o reducere semnificativa pentru al doilea an consecutiv, scazand cu 3,6%, la 33,7 euro, ceea ce demonstreaza ca romanii îsi folosesc cardurile Visa pentru a face plati frecvente si de valoare mai mica direct la comercianti.

În 2014, numarul de carduri Visa emise în Romania a crescut cu 2,6%, la 7,3 milioane de unitati, în conditiile consolidarii principalului portofoliu, respectiv cardurile de debit (+3,6%). Cardurile de debit au înregistrat o evolutie buna în 2014, confirmand tendinta posesorilor de carduri de a plati direct la comercianti fara costuri suplimentare. Numarul tranzactiilor efectuate cu carduri de debit Visa la POS a crescut mai rapid fata de valoarea platilor, respectiv cu 19,4% comparativ cu 14,9%, ceea ce a condus la scaderea valorii medii a tranzactiilor la comercianti cu 3,8%.

Segmentul cardurilor emise pentru companii a înregistrat pentru al patrulea an consecutiv o crestere de doua cifre a tuturor indicatorilor. Astfel, s-au emis mai multe carduri Visa pentru companii (+10%), care au fost folosite pentru a realiza cheltuieli mai mari per total (+14,1%) si la comercianti (+16,3%), precum si pentru mai multe tranzactii la POS (+21,4%).

Catalin Cretu, director regional pentru Romania, Croatia si Slovenia al Visa Europe, a declarat: “Schimbarea comportamentului consumatorilor si comerciantilor din Romania a continuat într-un ritm rapid în 2014, în conditiile în care încrederea acestora în platile electronice a crescut în mod constant în ultimii ani. Platile cu cardul au depasit mai multe praguri importante de-a lungul anului 2014, inclusiv peste 10 milioane de euro cheltuiti în medie zilnic la comercianti si peste 10 milioane de tranzactii realizate lunar la POS, dintre care peste 1 milion de plati realizate lunar cu cardurile pentru companii. În 2014, am sustinut în mod activ platile cu cardul prin intermediul diverselor campanii care au vizat atat consumatorii cat si IMM-urile, iar rezultatele sunt vizibile. Mai mult, am continuat actiunile devenite deja traditionale pentru promovarea platilor cu cardul în sectorul public si suntem bucurosi sa spunem ca administratiile locale au intrat în top 10 cele mai importante categorii de comercianti online locali care accepta plata cu cardul. Pentru anul fiscal 2015, intentionam sa ne concentram pe produse si servicii inovatoare, educatie financiara si campanii orientate catre dezvoltarea anumitor sectoare, precum cel public sau marii retaileri. În ceea ce priveste inovatia, un pas extraordinar pentru piata cardurilor din Romania l-a reprezentat decizia mai multor banci membre ca toate cardurile nou emise sa aiba încorporata tehnologia contactless. În doar cateva luni, acest lucru a condus la triplarea atat a numarului de carduri Visa contactless, cat si a tranzactiilor la POS, care au depasit valoarea de 1 milion euro pe luna. Daca adaugam la acest context schimbarile legislative anuntate pentru perioada urmatoare, putem spune ca 2015 va fi un an de cotitura pentru piata cardurilor, generand multiple oportunitati pe care suntem pregatiti sa le valorificam”.

Totodata, rezultatele din anul financiar 2014 arata ca în Europa exista peste 500 de milioane de carduri Visa în circulatie, ceea ce înseamna unul pentru fiecare persoana adulta, dintre care peste 100 de milioane de carduri contactless. În prezent, 1 euro din fiecare 6 euro cheltuiti în Europa este pe un card Visa, cheltuielile la POS au depasit 1.500 miliarde euro, în crestere cu 9,3% fata de 2013, iar numarul tranzactiilor s-a situat la 37 de miliarde de operatiuni. Cheltuielile totale realizate pe cardurile Visa, inclusiv tranzactiile la ATM-uri, se situeaza la 2.000 miliarde euro. Comertul electronic a crescut în termeni anuali cu 17%, la peste 280 miliarde euro.

Nicolas Huss, directorul general Visa Europe, a declarat: “Cifrele din 2014 indica cele mai solide rezultate financiare de pana acum, cu o crestere anuala a veniturilor brute de 9%. Acest lucru ne permite sa generam valoare exceptionala pentru membrii nostrii – banci si furnizori de plati din întreaga Europa – în calitate de actionari si clienti. De asemenea, rezultatele demonstreaza ca avem brand-ul, marimea, omniprezenta, bonitatea si siguranta de a atrage cei mai buni parteneri cu care sa lucreze pentru a transforma modul în care oamenii platesc si sunt platiti. Parteneriatul nostru cu retailerii este crucial si este timpul sa trecem dincolo de dezbaterile privind comisioanele catre o abordare mai constructiva. Reglementarea comisioanelor interbancare se apropie, iar Comisia Europeana estimeaza ca acest lucru va genera economii de circa 6 miliarde euro pentru retailerii din Europa. Visa Europe investeste peste 200 milioane euro pe an în noi tehnologii de plati. Daca retailerii ar investi doar o mica parte din economiile realizate, vom putea lucra cu adevarat împreuna pentru a face un pas înainte spre îmbunatatirea experientei consumatorilor”.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)