Pe plan mondial, piata cardurilor se afla intr-o continua crestere, tendinta care se va mentine cel putin in urmatorii trei ani. Pe masura ce noi tehnologii incep sa fie utilizate in viata cotidiana, nici in acest domeniu inovatiile nu intarzie sa apara’, afirma specialistii din domeniu, precum cei de la Supercard.

Un exemplu in acest sens il reprezinta cardurile cu chip, care inlocuiesc tot mai mult traditionalele carduri cu banda magnetica, sporind securitatea datelor si a tranzactiilor. Acest tip de card este tot mai frecvent utilizat in industrii precum transporturi, telecomunicatii, sanatate si chiar retail. In transporturi, cardul clasic incepe sa fie inlocuit de cardul contactless integrat intr-un sistem deschis, compatibil cu cel financiar. In telecomunicatii, cresterea segmentului de cartele de tip smartcard, cu chip, este sustinuta de succesul de care se bucura telefoanele din gama smartphone. Si evolutia sectoarelor financiar si al sanatatii sustin productia de carduri cu diverse elemente de securitate, precum chip-ul sau holograma.

Mereu in pas cu cerintele si tendintele pietei romanesti dar si globale, Supercard s-a specializat in productia de carduri cu chip, dezvoltand in ultimii ani numeroase proiecte pentru clienti de prestigiu. Proiectele au inclus atat productia si personalizarea acestui tip de suport cat si consilierea clientilor in vederea obtinerii aprobarilor speciale VISA si MasterCard, precum si transportul securizat conform celor doua standarde.

Un alt tip de card care se estimeaza ca va castiga teren in urmatorii ani este gift cardul, pe aceasta piata remarcandu-se o inviorare cu precadere in perioada sarbatorilor. ‘Reprezinta o alternativa inedita de cadou si functioneaza pe principiul voucherelor, dar are un finisaj deosebit si ofera o securitate sporita tranzactiilor’, afirma Mirela Zamfiroiu/Supercard.

Tendintele generale pentru anii urmatori sunt de crestere a cererii de carduri, atat in Europa cat si pe alte continente.  “Si in Romania piata cardurilor se dezvolta si se diversifica de la an la an. Daca pana nu demult intalneam doar carduri simple sau cu banda magnetica, in ultimii ani am inceput sa producem modele tot mai interesante, precum carduri parfumate, transparente, cu forme sau texturi speciale, carduri din materiale biodegradabile, cu cristale Swarovski sau termosensibile”, a subliniat Mirela, Zamfiroiu.

Supercard estimeaza ca domeniul care va ramane cel mai activ pe piata cardurilor din Romania este cel de retail, unde programele de fidelizare se diversifica tot mai mult. Doar pentru anul 2012, se estimeaza ca vor fi produse peste 3,5 milioane de carduri de fidelitate pentru retailul romanesc.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)