CEC Bank a acordat, in luna septembrie, 6.300 de credite pentru intreprinderile mici si mijlocii, a declarat, luni, presedintele bancii, Radu Gratian Ghetea. “In luna septembrie 2013, au fost acordate IMM-urilor 6.300 de credite. Anul trecut, am crescut creditul pentru IMM-uri cu 34% fata de 2011, iar anul acesta dorim sa ne mentinem tot asa un ritm si este normal in conditiile in care creditul pentru IMM-uri in portofoliul CEC Bank este de 42%’, a spus Ghetea la seminarul ‘Politici economice coerente pentru sustinerea mediului de afaceri romanesc’.

Presedintele CEC Bank a precizat ca ponderea creditelor acordate administratiilor locale reprezinta 8% din portofoliul de credite acordate de banca, iar 35% din acesta reprezinta credit pentru populatie.

Potrivit acestuia, in urma cu sase ani, cand a fost implementat proiectul de transformare a CEC Bank intr-o banca comerciala, creditul pentru populatie reprezenta 80% din totalul portofoliului de credite.

“Pentru fondurile europene, 6,3 miliarde de lei reprezinta totalul granturilor intrate in tara prin intermediul finantarilor acordate de CEC Bank’, a subliniat Ghetea.

Acesta a adaugat ca 13% din creditele acordate persoanelor juridice de catre CEC Bank sunt credite pentru accesarea de fonduri europene.

“Aceasta cifra, reprezentand soldul creditelor acordate pentru accesarea de fonduri europene din 2010 pana acum, a crescut de trei ori’, a mai spus Ghetea.

Departamentul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism a organizat, luni, seminarul ‘Politici economice coerente pentru sustinerea mediului de afaceri romanesc’, care a avut loc la sediul Bancii Nationale a Romaniei.

Seminarul a urmarit dezvoltarea mediului de afaceri romanesc prin identificarea si stabilirea masurilor privind relansarea sustenabila a creditarii pentru IMM-uri, precum si corelarea strategiilor entitatilor implicate in relansarea economica prin pregatirea accesarii fondurilor europene in perioada 2014 — 2020.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)