Chiar daca CEC Bank anunta un profit aproape dublu fata de anul trecut, presedintele bancii, Radu Ghetea, poate fi schimbat, la cererea premierului Victor Ponta. In anul 2013, CEC Bank a inregistrat un profit brut de 56,2 milioane lei substantial mai mare decat cel realizat in anul 2012 (33,5 mil. lei). Banca ramane astfel, pentru al saptelea an consecutiv, una dintre bancile profitabile din sistemul bancar romanesc.

Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor din 29 aprilie 2014 a hotarat ca profitul net al anului 2013, ramas dupa repartizarile legale, in suma de peste 39 mil. lei sa fie utilizat pentru majorarea capitalului social al Bancii care, in acest fel, ajunge la suma de 1.163.462.900 lei.

Activele bancii s-au situat la valoarea de 26,9 miliarde lei, CEC Bank reusind sa se mentina in primele cinci banci in clasamentul pe active, cu o cota de piata de 7,43%.

CEC Bank a adunat mai multi clienti persoane juridice!

In anul 2013, pe fondul unui mediu economic dificil, Banca a reusit sa creasca portofoliul de credite acordate persoanelor juridice cu 8%, in conditiile in care, la nivelul sistemului bancar, s-a inregistrat un recul de 3%. Creditarea intreprinderilor mici si mijlocii, agriculturii si a autoritatilor administratiei publice locale a fost obiectivul principal si anul trecut.

Structura portofoliului de credite s-a schimbat in corelatie cu strategia si misiunea bancii; daca in 2006 ponderea creditelor acordate persoanelor  juridice in total portofoliu era de 22%, in decembrie 2013, ponderea acestora era de 67%. Aceasta evolutie pozitiva se regaseste si in cresterea cu 8% fata de 2012 a portofoliului de credite acordate persoanelor juridice. Fidela obiectivului strategic de a sustine absorbtia fondurilor europene, CEC Bank a finantat pana la sfarsitul anului trecut 21.886 proiecte eligibile pentru accesarea Fondurilor Europene, pentru care valoarea insumata a granturilor se ridica la peste 7.279,5 milioane lei. De asemenea, din surse BERD, banca a finantat 531 credite (linia pentru IMM-uri, linia pentru mediul rural, linia pentru eficientizarea energiei) in suma de aproximativ 120,1 milioane lei.

CEC a propus restructurari clientilor 

Banca a fost consecventa in anul 2013 si in ceea ce priveste gasirea de solutii pentru clientii care au inregistrat dificultati in rambursarea creditelor. Astfel la 31.12.2013 era restructurat un volum de circa 19% din portofoliul de credite.

 

Depozitele atrase de la clienti au crescut in 2013 cu circa 10%, pe baza cresterii depozitelor atrase de la persoanele juridice cu aproximativ 21% si a celor atrase de la persoanele fizice cu aproximativ 9%, ceea ce demonstreaza increderea clientilor in CEC Bank.

Numarul de clienti persoane fizice si juridice a crescut in anul 2013, dovada a cresterii calitatii produselor si serviciilor oferite, precum si a gradului de incredere a clientilor. Astfel, banca avea la finalul anului trecut 3,4 milioane de clienti persoane fizice si 147,2 mii de clienti persoane juridice.

“Anul 2014 marcheaza aniversarea a 150 de ani de la infiintarea bancii, iar ziua de astazi, 6 mai, reprezinta momentul celebrarii a sase ani de la lansarea noului brand. In prezent, CEC Bank se regaseste in grupul bancilor de elita din Romania, fiind o banca competitiva si profitabila, ceea ce demonstreaza succesul strategiei de dezvoltare anuntate in urma cu sapte ani. Avand ca prioritate strategica sustinerea segmentului IMM-urilor, agriculturii si a autoritatilor administratiei publice locale, vom continua pe parcursul anului 2014 sa facilitam accesul la finantare al companiilor romanesti care intentioneaza sa implementeze proiecte de investitii in diverse domenii economice, inclusiv a celor dezvoltate cu fonduri europene. Vom avea in vedere gestiunea eficienta a riscurilor bancare, eficientizarea proceselor si a fluxurilor operationale si nu in ultimul rand consolidarea si performanta bancii”, a declarat domnul Radu Gratian Ghetea, Presedintele CEC Bank.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)