Bancile din Indonezia sunt cele mai profitabile dintre institutiile de credit active situate in cele mai mari 20 de eonomii ale lumii. Randamentul mediu al capitalului investit este de 23% la cele mai mari cinci banci ale tarii, potrivit calculelor Bloomberg. Randamentul capitalului investit, un indicator care arata cat de bine sunt folositi banii actionarilor, este mai mare decat in cazul bancilor din China, unde se situeaza la 21% pentru bancile de marime similara, cu valoare de piata de peste 5 miliarde de dolari. In Canada randamentul este de 20%, in timp ce in SUA se situeaza la 9%.

Profitabilitatea bancilor din Indonezia ar putea fi chiar mai mare, daca acestea nu s-ar numara si printre cele mai ineficiente institutii de credit in functie de raportul dintre cheltuieli operationale si active totale.

Castigurile bancilor in Indonezia, cea mai mare economie din Asia de Sud-Est, sunt sustinute de marjele nete din dobanzi, diferenta dintre dobanzile percepute la credite, in medie 12%, si cele platite la depozite.

Marja neta medie pentru cele mai mari cinci banci locale este de 7 puncte procentuale, cel mai ridicat nivel din randul tarilor membre G20, noteaza Bloomberg, citand cele mai recente date disponibile.

“Vor sa crediteze la dobanzi mai mari, pentru ca au un cost prea mare pentru furnizarea serviciilor bancare, determinat de ineficienta. Daca reduc costurile, pot sa scada si rata pentru imprumuturi fara sa scada neaparat profiturile”, a declarat, la sfarsitul anului trecut, viceguvernatorul bancii centrale, Hartadi Sarwono.

Imprumuturile neperformante din sistemul bancar, situate la nivelul minim record de 2%, ar putea creste in acest an, ca urmare a avansului rapid al creditarii, potrivit unor estimari Fitch.

Potrivit estimarilor Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica, Indonezia va inregistra un avans economic mediu de 6,4% in perioada 2013-2017. PIB-ul tarii s-a situat la 846 miliarde de dolari in 2011, conform datelor FMI.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)