Educaţia financiară a clienţilor este cel mai important proiect pe care operatorii de pe piaţa cardurilor bancare trebuie să-l consolideze pentru a asigura un progres sustenabil al domeniului de profil.

“Din punctul de vedere al industriei bancare, consider că un client informat este cel mai valoros”, a subliniat Ciprian Stoica, E-commerce Manager Alpha Bank România, în cadrul celei de-a treia ediții a conferinţei “EU plătesc cu cardul”, organizată de publicaţia online www.BankingNews.ro.

În opinia sa, lupta cu cash-ul este foarte dificilă în România, mai ales în condiţiile în care  avem în vedere reflexul majorităţii posesorilor de carduri de a utiliza acest instrument de plată strict pentru retragerea de numerar. În acest sens, Ciprian Stoica este de părere că situaţia poate fi contrabalansată prin promovarea întrebuinţării cardului la plata unor servicii de utilitate zilnică, ceea ce va crea un reflex invers.

“O soluție pentru a crește nivelul de utilizare a cardurilor ca instrumente de plată este folosirea acestora în transportul urban. Industria bancară poate lupta cu cash-ul dacă reușește să implementeze diverse programe de fidelizare la plata cu cardul”, a precizat oficialul Alpha Bank România.

În altă ordine de idei, Ciprian Stoica a menţionat importanţa pe care o are implementarea standardului 3DSecure 2.0, care va uşura şi facilita plăţile online cu cardul, deoarece utilizatorii nu vor mai fi nevoiţi să folosească o parola pentru a valida fiecare tranzacție.”Va simplifica foarte mult realizarea plăților online și, cu siguranță, va determina și o creștere a numărului de asemenea tranzacții”, a evidenţiat managerul Alpha Bank România.

Domnia sa a vorbit şi despre rolul pe care platforma ghiseul.ro îl joacă în procesul de educare a posesorilor de carduri. “Noi am observat un impact major pe care l-a avut ghiseul.ro asupra comportamentului posesorilor de carduri. Am constatat că foarte mulţi clienţi au făcut prima lor tranzacţie pe online pe platforma ghiseul.ro”, a specificat Ciprian Stoica.

Reprezentantul Alpha Bank România a analizat şi nişa cardurilor de credit, apreciind că perioada de criză financiară a fost o lecție pentru bănci şi clienţi, care au avut de învățat numeroase lucruri bune. “Dacă ne uităm la tranzacţia medie de pe un card de credit din ultimii ani, o să constatăm că valorile scad. Asta înseamnă că acum clienţii nu mai utilizează întreaga sumă de pe card şi se concentrează pe achitarea datoriei în cel mai scurt timp. Pe de altă parte, băncile au învăţat să-şi selecteze mai bine clienţii, să-i educe înainte de a le vinde acest produs. Scopul nostru nu este să avem un număr cât mai mare de carduri de credit în piaţă, eventual fiecare client să aibă câte un card de credit de la fiecare bancă, ci să folosească inteligent acest instrument de plată”, a conchis Ciprian Stoica.

Conferința ”EU plătesc cu cardul” este un proiect dezvoltat de publicația online www.bankingnews.ro cu susținerea Asociației Române a Băncilor şi Asociaţiei de Plăţi Electronice din România A.P.E.R.O., în calitate de Parteneri Instituţionali, Banca Românească Membră a Grupului National Bank of Greece şi Alpha Bank – Parteneri Principali şi Banca Transilvania – Partener, cărora le mulțumim, pe această cale, pentru implicare.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)