Valoare medie a unui credit ipotecar, la nivel national, este de peste 140.000 lei, conform unui studiu BCR. Valoarea medie a unui credit acordat de Banca Comerciala Romana pentru achizitionarea unei locuinte in Bucuresti este de circa 180.000 lei.

Ponderea persoanelor care deţin deja o locuinta si au accesat un credit pentru a achizitiona inca o proprietate aproape s-a triplat in 2013 fata de 2012

Valori mai mari ale creditelor pentru locuinte decat valoarea medie la nivel national se inregistreaza in judetele Brasov, Constanta, Iasi, Timis si municipiul Bucuresti. in acelasi timp in judetele Bacau, Bihor, Cluj, Dolj si Sibiu valoarea creditelor pentru locuinte este mai mica decat valoarea medie la nivel national.

National Bacau Bihor Brasov Bucuresti Cluj Constanta Dolj Iasi Sibiu Timis

142,000

-33,000

-28,000

+5,000

+38,000

-16,000

+5,000

-15,000

+12,000

-12,000

+9,000

La nivel national, in anul 2013, 46% dintre creditele acordate de BCR pentru achizitionarea unei locuinte au fost folosite pentru cumpararea apartamentelor cu 2 camere, 23% pentru cele cu 3 camere iar 13% pentru garsoniere. 14% din credite au fost folosite pentru achizitionarea unei case, iar 4% pentru apartamente cu 4 sau mai multe camere. In Bucuresti s-au acordat cele mai multe credite pentru apartamentele cu 2 camere – 48%.

TIP LOCUINTA

MEDIA NATIONALA

BIHOR

BRASOV

BUCURESTI

CLUJ

CONSTANTA

DOLJ

BACAU

IASI

SIBIU

TIMIS

Ap 2 camere

46%

41%

47%

48%

42%

45%

47%

53%

49%

38%

44%

Ap 3 camere

23%

21%

24%

22%

23%

22%

26%

33%

24%

28%

24%

Ap 4 camere

4%

5%

2%

5%

4%

4%

3%

3%

3%

4%

5%

Garsoniera

13%

11%

11%

16%

20%

16%

7%

0%

12%

18%

13%

Vila /casa

14%

21%

14%

9%

12%

12%

17%

11%

12%

13%

14%

Profilul clientului in 2013

in ceea ce priveste profilul clientilor beneficiari ai creditelor acordate de BCR pentru achizitia unei locuinte, acestia sunt in proportie de 54% barbati, marea majoritate dintre ei avand varsta cuprinsa intre 25 si 40 ani, casatoriti, cu studii superioare. Ponderea barbatilor este insa descrescanda fata de 2012 (58,5%), zonele in care femeile sunt principalii clienti ale acestei piete fiind din ce in ce mai multe, Bucurestiul remarcandu-se in acest sens.

PONDEREA BARBATI VS FEMEI IN CREDITELE ACORDATE DE BCR IN 2013

Judet

Femei

Barbati

NATIONAL

46%

54%

BUCURESTI

56%

44%

BACAU

51%

49%

BIHOR

45%

55%

BRASOV

38%

62%

CLUJ

46%

54%

CONSTANTA

36%

64%

DOLJ

46%

54%

IASI

45%

55%

SIBIU

47%

53%

TIMIS

51%

49%

“Din multe puncte de vedere, in 2013, profilul clientului a ramas acelasi cu cel din 2012 exceptie facand un indicator care s-a modificat substantial. Daca in 2012, doar aproximativ 10% dintre clienti detineau deja o proprietate la momentul accesarii creditului pentru noua locuinta, in 2013 acest procent ajunge la aproape 29%. Aceste date subliniaza tendinta de stabilizare a pietei imobiliare, clientii considerand ca preturile la care sunt tranzactionate imobilele sunt unele care justifica investitia, mai ales daca clientul opteaza sa inchirieze imobilul respectiv; diferenta dintre rata unui credit ipotecar si chirie este, in multe cazuri, una nesemnificativa”, a declarat Teodor Mincu Seful Biroului Management Parteneri, BCR.

Datele prezentate mai sus au fost discutate cu partenerii BCR in cadrul celei de a IV-a editii a Roadshow-ului BCR Real Estate 2014. In cadrul conferintelor sustinute in 10 dintre principalele orase ale tarii, s-a discutat despre modele de afaceri in domeniul imobiliar si avantajele produselor de creditare BCR. In anul 2013, BCR a avut o contributie majora in transformarea pietei de creditare dintr-o piata aproape exclusiva in EURO in una in LEI, fapt ce a creat posibiltiatea de a oferi clientilor avantaje importante cum ar fi: lipsa riscului valutar, avansuri mai mici, costuri de creditare mai scazute.

Din pozitia de lider al pietei bancare ne dorim in continuare sa sprijinim piata imobiliara din Romania prin oferte foarte atractive si solutii de finantare complete. in prezent, BCR are cea mai buna solutie de finantare din piata atat pentru clientii care achizitioneaza o prima locuinta, cat si pentru cei care doresc sa-si imbunatateasca conditiile locative prin modernizarea / schimbarea celei detinute. Suntem astfel bucurosi sa putem ajuta clientii in realizarea unuia dintre cei mai importanti pasi din viata: achizitionarea / constructia / modernizarea unei locuinte”, a declarat Andrew Gerber, Director Produse Retail in cadrul BCR.

Recent, BCR a redus costul creditelor acordate in cadrul Programului Prima Casa, prin reducerea marjei de dobanda pentru clientii care isi incaseaza/ vor incasa salariul la BCR la 2% dobanda ajungand la 4.97% (DAE 5.34%). Totodata banca a redus dobanda si pentru clientii care opteaza pentru un credit ipotecar Casa Mea acestia beneficind de o rata de dobanda fixa pe o perioada de 3 ani incepand de la 5.25% (DAE 5.59%).

BCR este prima banca din Romania care a luat decizia de a acorda credite preponderent in moneda nationala incepand din luna octombrie 2012, asumandu-si rolul de formator de piata in ceea ce priveste creditarea garantata in lei.

Creditul ipotecar/imobiliar CASA MEA BCR ofera posibilitatea clientilor de a cumpara sau construi o locuinta, de a refinanta un credit contractat anterior sau pur si simplu sa modernizeze casa pe care o detin deja, BCR finantand pana la 85% din valoarea garantiilor aduse, fiind acceptate in garantie si imobile care apartin altor persoane (sot/sotie, parinti, frati/surori etc.).

BCR accepta o gama larga de venituri(salarii, pensii, chirii, dividende, venituri din strainatate, din activitati independente), precum si pana la 3 coplatitori ce pot participa la credit si ofera modalitati flexibile de rambursare, fara a fi necesara deplasarea la banca (ATM BCR sau Serviciul de efectuare operatiuni prin canale alternative BCR). De asemenea, banca ofera, contra cost, o asigurare de somaj care ofera o protectie solicitantului in cazul pierderii locului de munca.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)