Dupa un an si jumatate de la transarea disputelor generate de celebra OUG 50, reprezentantii Protectiei Consumatorilor spun ca reclamatiile clientilor cu privire la taxele si comisioanele percepute de banci au scazut, in medie, la o treime. Cu toate acestea, printre zecile de speze administrative, operationale sau functionale publicate pe internet sau afisate in sucursale, bancile tot mai strecoara una-doua taxe ciudate, potrivit unei analize Income Magazine.
Cu exceptia comisioanelor reglementate de Legea 288/2010 (fosta OUG 50, modificata), bancile au dreptul sa perceapa orice suma pentru orice tip de serviciu financiar prestat. Fie el mai mult sau mai putin ciudat…

Comisioane pentru plata „in numele altuia”, de administrare – in diverse forme si procente, sau de taxe pe care le poti descoperi doar cu detectivi.

La ING Bank, depunerile cash la casierie in contul curent se comisioneaza cu 7 lei pentru sume pana in 5.000 lei si cu 0 lei pentru sume ce depasesc acest prag, iar cele in ING card complet, cu 0,5% din suma depusa, dar minimum 10 lei.
Depunerile la ATM-urile bancii nu se comisioneaza.

La Leumi Bank, aceasta politica se aplica doar pentru sumele mai mari de 500.000 de lei, caz in care depunerile intr-un cont curent in lei sunt comisionate cu 0,25%. Daca vreti sa depuneti valuta, gratuit este doar pana la 100.000 de euro (in echivalent). Orice depaseste, se taxeaza tot cu 0,25%. Un comportament relativ asemanator se intalneste si in cazul Volksbank, dar aceasta taxeaza cu 1% doar depunerile care depasesc 50 de lei.
Tot din cauze determinate de clienti neatenti, Piraeus Bank comisioneaza direct cu 1 leu debitul neefectuat. La Banca Romaneasca, plata prin instrumente de debit din conturi goale se amendeaza cu 10 lei in cazul decontarilor electronice si cu 13 lei, pentru cele pe suport de hartie. Daca plata prin instrumente de debit trebuie facuta in valuta, comisionul este fix, de 10 euro.

 

Citeste integral aici

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)