În prima jumătate a anului curent, Credit Europe Bank România și-a consolidat poziția, activele bancare totale urcând la 4,1 miliarde de lei, în timp ce portofoliul de credite a crescut la 2,1 miliarde de lei.

În perioada ianuarie-iunie 2020 banca a înregistrat venituri totale de 124 de milioane lei și un profit net de 13 milioane lei. În privința anului 2019, acesta a fost un an de succes pentru Credit Europe Bank România, care a înregistrat un profit net de 57 de milioane lei, în creștere cu 7,5% față de anul anterior.

Creșterea profitabilității este rezultatul majorării constante a utilizării cardurilor de credit de către clienții băncii și al volumului constant de credite pe segmentul corporate. Depozitele totale atrase de bancă în 2019 au atins 2,6 miliarde de lei, cifra de afaceri a cardurilor de credit a crescut cu 11% față de 2018, iar activele bancare totale și portofoliul de credite au rămas constante la 4, respectiv 2 miliarde de lei, în timp ce veniturile totale au crescut cu 6,7% comparativ cu anul anterior.

„Performanța financiară consolidată a băncii reflectă obiectivele noastre strategice. Deși ne așteptam la o scădere a profitului în primul semestru din 2020, având în vedere mediul economic determinat de pandemia de Covid-19, am reușit să încheiem prima jumătate a anului cu 13 milioane lei profit net mulțumită managementului atent al creditelor și soluțiilor digitale oferite clienților noștri. Investițiile noastre constante în digitalizare din ultimii ani s-au dovedit benefice pentru clienții noștri în timpul pandemiei, ținând cont de faptul că întregul nostru portofoliu de carduri era deja contactless, portofoliul nostru de carduri de credit oferă gadget-uri contactless – precum stickere și brățări – și clienții noștri care utilizează dispozitive Apple beneficiază de serviciul convenabil Apple Pay din 2019.

Clienții noștri au reușit să facă trecerea mai rapid la plățile online și contactless, banca înregistrând o creștere pe aceste segmente, iar lansarea aplicației pentru smartphone AVANTAJ2go a ajutat la scăderea semnificativă a numărului de vizite ale clienților la sucursale sau la bancomate în contextul actual. Vom continua să investim în noi tehnologii și în componenta digitală ca parte a strategiei și responsabilității noastre față de clienții noștri”, a declarat Yakup Çil, CEO Credit Europe Bank România.

Banca a demonstrat o performanță financiară solidă, acordând o importanță majoră realizării acestor rezultate într-o manieră sustenabilă atât pe segmentul corporate, cât și pe cel de retail.

Credit Europe Bank România a luat măsuri rapide în primele șase luni ale anului curent pentru adaptarea la mediul pandemiei față de clienții săi, inclusiv promovarea tranzacțiilor contactless și online, posibilitatea amânării la cerere a ratelor de către clienții individuali cu credite ipotecare afectați de pandemie înainte de Ordonanța de urgență 37/2020 și suspendarea inițierii de noi proceduri de executare silită pentru clienții persoane fizice la începutul pandemiei.

De asemenea, banca și-a adaptat prompt activitatea în raport cu angajații, prin implementarea și actualizarea constantă a măsurilor de siguranță și operaționale pentru a oferi un mediu sigur angajaților, clienților și comunităților în care trăim.

2019 și S1 2020 în cifre
Indicator 2019 2020 S1
Active bancare 4 mld. RON 4,1 mld. RON
Portofoliu de credite 2 mld. RON 2,1 mld. RON
Depozite clienți 2.6 mld. RON 2,3 mld. RON
Venituri totale 223 mil. RON 124 mil. RON
Cheltuieli operaționale 160 mil. RON 69 mil. RON
Profit net 57 mil. RON 13 mil. RON
Rata de solvabilitate 24,4% 28,9%
Editor BankingNews

Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.

Leave a Reply

  • (not be published)